
Nakon što je Uberov autonomni automobil udario i usmrtio ženu u Arizoni, sudbina samovozećih automobila je neizvesna, a najveće je pitanje da će li se negativni publicitet odraziti i na poslovanje Ubera.
Kada je poziciju izvršnog direktora Ubera prošle godine preuzeo Dara Khosrowshahi, investicije za autonomna vozila su porasle s nekoliko stotina miliona dolara na 1,17 milijardi dolara utrošenih u istraživanje i razvoj nove tehnologije.
„Za kompaniju koja je prošlu godinu završila s gubitkom od 4,5 miljardi dolara to predstavlja značajan trošak", poručuju u Bloombergu.
Nakon tragične nesreće u Arizoni, Uber je očekivano zaustavio sva testiranja autonomnih vozila dok se ne sprovede szvanična istraga. Ova nesreća će, smatraju u Bloombergu, povećati rizik Khosrowshahijevog skupog i opasnog projekta koji je trebalo da transformiše prevozni sektor. Takođe, razvoj situacije budno prati i kompanija Lyft, najveći Uberov poslovni suparnik na američkom tržištu „on-demand" prevoza. Lyft je nedavno sklopio saradnju s Fordom, GM-om, Alphabetom i Magna Internationalom, a ta saradnja znači puno niže troškove istraživanja i razvoja autonomnih vozila za Lyft.
Za sada poslovanje Ubera nije pogođeno nesrećnom epizodom i investitori ne pokazuju nikakvu zadršku, poručuju u Bloombergu, a Uber čak planira i dodatni rast u tekućoj godini.
Međutim, nakon prve ljudske žrtve u slučaju autonomnih vozila i ostale kompanije pokazuju oprez i „povlače kočnicu" svojim projektima samovozećih automobila. Primera radi, Hyundai Motor je najavio veći oprez u razvijanju te tehnologije.
„Druge kompanije, po našoj proceni, imaju puno opuštenije bezbednosne standarde", poručili su iz Hyundaija i dodali da će autonomnu prevoznu tehnologiju predstaviti tek kada mogu da garantuju potpunu bezbednost, prenosi Investing.
Autor/izvor: SEEbiz / Jutarnji list
Foto: arhiva Autoblog.rs