
Odluka o ublažavanju ekoloških normi za putnička vozila koju je u ponedeljak donela Trampova administracija, mogla bi da podstakne političku i pravnu bitku s Kalifornijom koja ipak želi da zadrži strože propise.
Norme za period od 2022. do 2025. nazvane CAFE (Corporate Average Fuel Economy) postavila je prošla administracija demokrate Baraka Obame malo pre dolaska republikanca Donalda Trampa u Belu kuću.
One su predviđale postupno povećanje autonomije vozila i ostvarenje cilja od 4,32 l na sto kilometara do 2025.
- Zaključci Obamine administracije bili su pogrešni', istakao je sada u saopštenju čelnik Agencije za zaštitu okoline (EPA) Scott Pruitt.
- U vreme Obamine administracije, proces ocene normi je zbog političkih razloga sproveden prebrzo i bazirao se na preporukama koje nisu odgovarale stvarnosti, postavljajući previsoke zahteve", upozorio je Pruitt.
- EPA trenutno preispituje izuzeće Kalifornije', dodaje agencija u saopštenju.
Kalifornija može, zahvaljujući izuzeću, da na tom polju postavlja strože propise od ostalog dela zemlje, što i čini već nekoliko desetina godina, podstičući proizvođače automobila da se prilagode njenim, a ne saveznim propisima kako bi tamo mogli da prodaju svoja vozila.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs