
U prvom kvartalu ove godine evropsko tržište je zabeležilo pad prodaje benzinskih skutera i motocikala za 6,1 posto. Najveći udeo u padu su uknjižili skuteri zapremine do 50 kubika čija prodaja se smanjila u odnosu na prvi kvartal 2017 za čak 40,2 posto.
Istovremeno, snažan skok je doživelo tržište električnih skutera, mopeda i motocikla. Evropljani su u prva tri meseca 2018. kupili 51,2 posto više ovih prevoznih sredstava nego 2017.
Upravo električni bicikli, čini se, najviše remete prodaju slabijih benzinskih skutera budući da pružaju performanse na njihovom nivou uz značajno niže troškove. Za razliku od skutera, biciklisti ne moraju da imaju vozačku dozvolu, a takođe ne moraju ni da registruju električni bicikl.
Očekuje se da će evropski kupci do kraja godine preuzeti više od 2 miliona novih električnih bicikala.
Prošle godine Francuzi su, podstaknuti s 200 evra subvencija, kupili dvostruko više električnih bicikala nego u 2016, a Nemci, koji ne subvencionišu kupovinu električnih bicikala, ostvarili su rast od 19 posto.
Nemačko tržište električnih bicikala je i najveće u Evropi. Prošle godine je tamo prodato čak 720.000 ovih prevoznih sredstava.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs