home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Chyrsler 300

Za FCA sutrašnji datum 1. jun može značiti istorijsku prekretnicu. Sergio Marchionne na sutrašnjem sastanku investitorima saopštiti plan za naredne tri godine. I dok, neslužbeno, sudbina marke Fiat postaje sve jasnija, sve manje jasna je sudbina marke Chrysler. Šta više, do te mere da su glasine o gašenju Chryslera sve snažnije.

Zapravo, ako se zna da Chryles proizvodi samo dva modela, ostareli 300 C i relativno novi MPV Pacifica, gašenje marke bilo bi nikada lakše. Ako Marchionne sutra saopšti gašenje Chryslera, to će biti nakon 90 godina postojanja i brojnih uspona i padova.

Što se sudbine marke Fijat tiče, očekuje se povlačenje sa tržišta SAD i Kine i kocentracija na Evropu i Brazil kao i tržišta u razvoju. Međutim, postoji mogućnost i da Alfa Romeo krenu drugačijim putem, i to zajedničkim. Prema Automotive News Europe, moguće je da se Alfa i Maserati intergrišu u jednu diviziju visokih performansi, obzirom da postojanje dve sportske marke unutar kuće, u vreme kada SUV dominira tržištem, teško da ima opravdanje. Ovi manevri, koji tek treba da budu sutra potvrđeni kao stvarni ili izmišljeni, treba da oslobode svež kapital koji bi bio ubačen u Jeep, ubedljivo najprofitabilniju marku unutar FCA. Očekuje se da Jeep uskoro izbaci novi mali SUV smešten ipod modela Renagade, kao i luksuzni Grand Wagoneer, koji bi kao metu imao premijum segment kupaca.

U svakom slučaju, nakon sutrašnjeg izlaganja, koje mnogi smatraju Marchionneovom labudovom pesmom, u FCA grupi dogodiće se brojne promene.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs

FIAT se povlači iz SAD, Chrysler iz ostatka sveta?

Očekuje se da će u petak, tokom svog poslednjeg velikog obraćanja javnosti u svojstvu direktora kompanije FIAT Chrysler Automobiles, Serđo Markione saopštiti planove o tržišnom prestrojavanju ova dva značajna brenda iz FCA grupacije.

Kako piše Blumberg, odlazeći šef FCA mogao bi u petak da objavi vest o povlačenju marke FIAT iz Sjedinjenih Država, dok bi se istovremeno brend Chrysler zadržao samo u SAD, odnosno povukao sa drugih svetskih tržištima na kojima je prisutan. Osim toga, FCA će se, navodi isti izvor, fokusirati na luksuznije i prestižnije automobilske marke u okviru grupacije, pre svega na Alfa Romeo i Maserati, ali i na profitablinije brendove kao što su Jeep i Ram.

Moguće je čak i objedinjavanje Alfe i Maseratija u jedinstvenu poslovnu jedinicu, pri čemu bi svaki od brendova zadržao svoje ime i specifičnosti, čime bi se izvršila priprema da se ove dve automobilske marke poslovno izdvoje iz FCA grupe, slično Ferrariju.

FIAT je pod Markioneom 2009. postao vlasnik američke Chrysler grupe, da bi 2010. lansirao matični brend na tržište SAD kroz prodaju modela 500, koji se za Sjedinjene Države izrađuje u Meksiku. FIAT-ovom malom gradskom automobilu 2013. pridružio se MPV model 500L iz Kragujevca, a godinu dana kasnije i krosover 500X. Poslednji u nizu FIAT-ovih modela koji su krenuli na put preko okeana bio je 2016. kabriolet 124 Spider (zasnovan na Mazdi MX-5). Uprkos tome, prodaja automobila za značkom FIAT u SAD je u padu, sa 46.000 jedinica u 2014, na 26.500 u 2017. godini, a pad tražnje zabeležen je i u prva 4 meseca 2018.

Osim najave novog petogodišnjeg plana FCA grupe, očekuje se da Serđo Markione u petak saopšti i ime svog naslednika. Dugogodišnji prvi čovek FCA zvanično odlazi sa pozicije direktora 2019. godine.

Izvor: B92.net



čitanja : 1051



Komentari