home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan pilot

Osiguravajuće kompanije upozavaju proizvođače vozila da u oglasima ne bi trebalo da koriste izraz 'autonomna' vozila jer mogu navesti vozače na pogrešne zaključke, prenose britanski mediji.

Opis pojedinih sofisticiranih vozila može navesti vozače na zaključak da su njihova vozila potpuno automatizovana iako nije tako, pojašnjava u izveštaju Udruženje britanskih osiguravajućih kompanija (ABI).

Na putevima u Velikoj Britaniji nema potpuno automatizovanih vozila, upozoravaju iz udruženja.

Proizvođači poput Tesle, BMW-a i Nissana nude karakteristike koje mogu delimično da automatizuju proces vožnje, uključujući sisteme za održavanje pravca vožnje unutar trake, kontrolu brzine vozila i bezbednu udaljenost od vozila ispred njega.

U Thatcham Researchu koje osiguravajuće kompanije angažuju za testiranje vozila, upozoravaju da proizvođači moraju puno jasnije da definišu razliku između sistema asistencije uvožnji i autonomnih vozila.

Izrazi koji navode na pogrešne zaključke, poput 'autopilota' i 'propilota', stvaraju kod vozača utisak da njihovi automobili u svim prilikama imaju mogućnost automatskog upravljanja.

'Problem je što proizvođači pokušavaju da uvedu tehnologiju a potrošači za nju nisu spremni jer nisu sigurni da li je automobil automatizovan ili 'moram stalno da pazim', tumači Matthew Avery iz Thatcham Researcha.

'Želimo da stvari budu potpuno jasne - ili vozite uz asistenciju ili ne i vožnja je potpuno automatizovana", dodaje Avery.

Kako bi demonstrirali opasnosti delimične automatizacije, u Thatchamu su izveli Teslu na probnu pistu u Upper Heyfordu. Uključivši sistem autopilota, Model S je vozio unutar trake, usporio i stao kada je automobil koji je pratio stao zbog zastoja u saobraćaju. U drugom testu je automobil pred njim u poslednjem trenutku prešao u drugu traku i Tesla nije uspeo da na vreme zakoči i udario je u vozilo koje je stajalo pred njim.

'To je primer šta se desi kada se vozač previše osloni na sistem', zaključuje Avery a prenosi BBC.

Osiguravajuće kompanije zabrinjavaju planovi proizvođača da na tržište plasiraju automobile s trećim nivom automatizacije koji će vozačima omogućiti da duže vreme ne drže ruke na volanu. Žele da proizvođači odustanu od tog koraka i da sačekaju dok ne budu spremni da direktno pređu u četvrtu fazu potpune automatizacije, navodi BBC.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 576



Komentari