home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Hyundai Europe

Dobro obavešteni izvori tvrde da se čeka odlazak prvog čoveka FKA Serđa Markionea u penziju, kako bi akcije pojeftinile

Da li će "Hjundai" kupiti "Fijat-Krajsler grupaciju"? Vest da se južnokorejski automobilski gigant "Hjundai" (koji je vlasnik i 39 odsto akcija "Kije" ("Hjundai grupa") i zajedno su četvrti automobilski proizvođač na planeti) sprema da kupi "Fijat-Krajsler grupaciju" lansirali su azijski mediji ("Azija tajms") krajem prošle nedelje, a ubrzo je demantovana na obe strane.

Kolege iz "Azija tajmsa" su "iz pouzdanih izvora" saznale da će "Hjundai" (ne "Hjundai grupa") sačekati da vrednost akcija "FKA grupe" padne, a to se na berzama navodno očekuje početkom sledeće godine kada CEO cele "FKA grupe" Serđo Markione ode u penziju.

Ključno ime je za navodnu transkaciju izvesni Pol Singer koji je direktor "Eliot menadžmenta" koji je tvrdi se, nedavno lično imenovao direktora FKA za Evropu, Bliski istok i Afriku nama dobro znanog Alfreda Altavilu za člana moćnog Upravnog odbora "Telekoma Italije"...

Gospodin Singer, tvrde u "Azija tajmsu", ima milijardu evra obveznica u "Hjundaiju"...

Pri tome se ističe činjenica da je lično Markione nekoliko puta pokušavao da nađe "partnera" ili kupca za "FKA grupu" smatrajući da je neizbežno da na planeti ostane samo sedam-osam velikih igrača.

Nije tajna da je Serđo Markione nudio "saradnju" i "Dženeral motorsu", najvećem američkom proizvođaču automobila, ali i da ga je Meri Bara, šefica ove kompanije, glatko odbila.

Prošlog leta pričalo se i o nameri "Grejt Vola" kineskog auto-giganta, da kupi "FKA grupa". Navodno je Markione i bio u Kini, ali se razgovori nisu završili plodonosno jer su Kinezi hteli da kupe samo brend "Džip", a Markione je prodavao isključivo "ceo paket".

Na isti način je odbijen i "Folksvagen" (njegov brend "Audi" je kupio od FKA kultni "Dukati") koji je iskazao interesovanje da pazari "Alfa romeo" koji je trenutno jedan od najprofitabilnijih brendova "FKA grupe".

I na kraju, azijski mediji, svoju tvrdnju da je "stvar već gotova" potkrepljuju činjenicom da bi na ovo preuzimanje sa blagonaklonošću gledao i Donald Tramp jer bi (a "Krajsler" je bitan deo cele priče) "FKA grupu" kupila kompanija njegovog bliskog saradnika iz Južne Koreje sa kojim SAD i dalje ima specijalne trgovinske veze.

Iako isprva "Hjundai" nije hteo da komentariše ove navode, a portparol Džim Trejnor nije hteo da uopšte govori na ovu temu, lavina medijskih napisa je, izgleda, naterala čelnike "Hjundaija" da se oglase.

- Glasine su potpuno neutemeljene - rekao je Trejnor. - Mi smo ozbiljna kompanija i stvarno je smešno da demantujemo navode ko zna kojih medija.

Slično su reagovali i u "FKA grupi", čak i oštrije jer se sem "nezvaničnih izvora" niko nije oglasio.

- Apsolutno je smešno i pričati o tome - navode zapadni mediji izjave "neimenovanih izvora" iz FKA.

Međutim, dobri poznavaoci auto-industrije, poput uglednog Majkla Kerbsa, analitičara tržišta iz "Autotrejdera" kaže da tu "ima dima"...

- Dugoročno gledano, alijansa FKA i "Hjundaija" ima mnogo smisla, gledano i ekonomski i politički. "Hjundai" je jak igrač u Aziji, FKA na tržištima Evrope i SAD. Jasno je da bi i jedni i drugi samo dobili spajanjem - kaže Kerbs. - Pri tome je Markione, koji ne voli električne automobile, već pominjao saradnju sa "Hjundaijem" na polju vodonika i gorivih ćelija u kome je korejski gigant već dobro pozicioniran.

Kerbs navodi i pozitivne i negativne primere udruživanja automobilskih giganata. Brak "Krajslera" i "Mercedesa" nije uspeo, ali jeste alijansa "Renoa" i "Nisana".

- Stvari na papiru su jedno ali u realnom životu desi se nešto sasvim drugo - kaže on.

Mediji podsećaju i na prošlogodišnju priču sa Kinezima koji bi da pazare još nešto sem "Volva". I pominju ulaganje (kupovinu akcija) od devet milijardi dolara "Džilija" u "Dajmlera".

Ipak, mnogi smatraju da će konačnu reč dati, bar posredno Donald Tramp, američki predsednik, koji ovih dana demonstrira moć tako što jednim tvitom obara ili podiže cene nafte i deonice evropskih proizvođača vozila.

Ukoliko on, rekosmo, da blagoslov, do posla će sasvim izvesno doći, imajući u vidu da je Markione među prvima podržao Trampovu "ideju" da se američki proizvođači kola vrate iz Meksika na rodnu grudu (ili sledi oporezivanje) najavljujući ogromno, više milijardi teško, ulaganje u fabrike na tlu Amerike.

Postrojenja u Evropi

"Hjundai motor Evropa" je kompanija 100 odsto u vlasništvu "Hjundaija".

Sedište je u Riselshajmu u Nemačkoj (gde je i sedište "Opela").Razvojni i dizajnerski centar je u Frankfurtu, a fabrički pogoni su u Češkoj (Našovice), Rusiji (Sankt Peterburg i Taganrong) i Turskoj (Izmit, Istanbul).

U Rusiji se prave modeli "aksent", "elantra"i "santa fe", u Turskoj "i20" i "i10". A u Češkoj "i30"...

"FKA grupa" pored fabrika u Italiji ima pogone u Srbiji, Poljskoj i Turskoj.

Preuzeto sa: Novosti.rs



čitanja : 1263



Komentari