
Dobro obavešteni izvori tvrde da se čeka odlazak prvog čoveka FKA Serđa Markionea u penziju, kako bi akcije pojeftinile
Da li će "Hjundai" kupiti "Fijat-Krajsler grupaciju"? Vest da se južnokorejski automobilski gigant "Hjundai" (koji je vlasnik i 39 odsto akcija "Kije" ("Hjundai grupa") i zajedno su četvrti automobilski proizvođač na planeti) sprema da kupi "Fijat-Krajsler grupaciju" lansirali su azijski mediji ("Azija tajms") krajem prošle nedelje, a ubrzo je demantovana na obe strane.
Kolege iz "Azija tajmsa" su "iz pouzdanih izvora" saznale da će "Hjundai" (ne "Hjundai grupa") sačekati da vrednost akcija "FKA grupe" padne, a to se na berzama navodno očekuje početkom sledeće godine kada CEO cele "FKA grupe" Serđo Markione ode u penziju.
Ključno ime je za navodnu transkaciju izvesni Pol Singer koji je direktor "Eliot menadžmenta" koji je tvrdi se, nedavno lično imenovao direktora FKA za Evropu, Bliski istok i Afriku nama dobro znanog Alfreda Altavilu za člana moćnog Upravnog odbora "Telekoma Italije"...
Gospodin Singer, tvrde u "Azija tajmsu", ima milijardu evra obveznica u "Hjundaiju"...
Pri tome se ističe činjenica da je lično Markione nekoliko puta pokušavao da nađe "partnera" ili kupca za "FKA grupu" smatrajući da je neizbežno da na planeti ostane samo sedam-osam velikih igrača.
Nije tajna da je Serđo Markione nudio "saradnju" i "Dženeral motorsu", najvećem američkom proizvođaču automobila, ali i da ga je Meri Bara, šefica ove kompanije, glatko odbila.
Prošlog leta pričalo se i o nameri "Grejt Vola" kineskog auto-giganta, da kupi "FKA grupa". Navodno je Markione i bio u Kini, ali se razgovori nisu završili plodonosno jer su Kinezi hteli da kupe samo brend "Džip", a Markione je prodavao isključivo "ceo paket".
Na isti način je odbijen i "Folksvagen" (njegov brend "Audi" je kupio od FKA kultni "Dukati") koji je iskazao interesovanje da pazari "Alfa romeo" koji je trenutno jedan od najprofitabilnijih brendova "FKA grupe".
I na kraju, azijski mediji, svoju tvrdnju da je "stvar već gotova" potkrepljuju činjenicom da bi na ovo preuzimanje sa blagonaklonošću gledao i Donald Tramp jer bi (a "Krajsler" je bitan deo cele priče) "FKA grupu" kupila kompanija njegovog bliskog saradnika iz Južne Koreje sa kojim SAD i dalje ima specijalne trgovinske veze.
Iako isprva "Hjundai" nije hteo da komentariše ove navode, a portparol Džim Trejnor nije hteo da uopšte govori na ovu temu, lavina medijskih napisa je, izgleda, naterala čelnike "Hjundaija" da se oglase.
- Glasine su potpuno neutemeljene - rekao je Trejnor. - Mi smo ozbiljna kompanija i stvarno je smešno da demantujemo navode ko zna kojih medija.
Slično su reagovali i u "FKA grupi", čak i oštrije jer se sem "nezvaničnih izvora" niko nije oglasio.
- Apsolutno je smešno i pričati o tome - navode zapadni mediji izjave "neimenovanih izvora" iz FKA.
Međutim, dobri poznavaoci auto-industrije, poput uglednog Majkla Kerbsa, analitičara tržišta iz "Autotrejdera" kaže da tu "ima dima"...
- Dugoročno gledano, alijansa FKA i "Hjundaija" ima mnogo smisla, gledano i ekonomski i politički. "Hjundai" je jak igrač u Aziji, FKA na tržištima Evrope i SAD. Jasno je da bi i jedni i drugi samo dobili spajanjem - kaže Kerbs. - Pri tome je Markione, koji ne voli električne automobile, već pominjao saradnju sa "Hjundaijem" na polju vodonika i gorivih ćelija u kome je korejski gigant već dobro pozicioniran.
Kerbs navodi i pozitivne i negativne primere udruživanja automobilskih giganata. Brak "Krajslera" i "Mercedesa" nije uspeo, ali jeste alijansa "Renoa" i "Nisana".
- Stvari na papiru su jedno ali u realnom životu desi se nešto sasvim drugo - kaže on.
Mediji podsećaju i na prošlogodišnju priču sa Kinezima koji bi da pazare još nešto sem "Volva". I pominju ulaganje (kupovinu akcija) od devet milijardi dolara "Džilija" u "Dajmlera".
Ipak, mnogi smatraju da će konačnu reč dati, bar posredno Donald Tramp, američki predsednik, koji ovih dana demonstrira moć tako što jednim tvitom obara ili podiže cene nafte i deonice evropskih proizvođača vozila.
Ukoliko on, rekosmo, da blagoslov, do posla će sasvim izvesno doći, imajući u vidu da je Markione među prvima podržao Trampovu "ideju" da se američki proizvođači kola vrate iz Meksika na rodnu grudu (ili sledi oporezivanje) najavljujući ogromno, više milijardi teško, ulaganje u fabrike na tlu Amerike.
Postrojenja u Evropi
"Hjundai motor Evropa" je kompanija 100 odsto u vlasništvu "Hjundaija".
Sedište je u Riselshajmu u Nemačkoj (gde je i sedište "Opela").Razvojni i dizajnerski centar je u Frankfurtu, a fabrički pogoni su u Češkoj (Našovice), Rusiji (Sankt Peterburg i Taganrong) i Turskoj (Izmit, Istanbul).
U Rusiji se prave modeli "aksent", "elantra"i "santa fe", u Turskoj "i20" i "i10". A u Češkoj "i30"...
"FKA grupa" pored fabrika u Italiji ima pogone u Srbiji, Poljskoj i Turskoj.
Preuzeto sa: Novosti.rs