home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW X1

Trgovinski "rat" između SAD i Kine pokrenut povećavanjem izvoznih tarifa od strane predsednika SAD Donalda Trampa pogađa auto-industriju, ali su pojedini proizvođači pronašli način kako da ublaže gubitke.

Trampovi potezi su posebno negativno uticali na Teslu i BMW, koji proizvode na desetine hiljada vozila godišnje u SAD. Oni su rešenje za to pronašli povećavanjem investicija u suprotnom taboru u Kini, koja je za razliku od SAD ublažila svoje statove u vezi sa stranim kompanijama.

Do sada su strani proizvođači mogli da prave svoja vozila u Kini samo u saradnji sa lokalnim kompanijama u odnosu 50-50 odsto. Od 2022. to pravilo se ukida. Zbog toga je BMW već najavio da će postati prvi strani proizvođač većinski vlasnik neke kineske kompanije, nakon što reorganizuje vlasničku strukturu u Brilliance China Automotive Holdings kompaniji.

S druge strane, Tesla je najavila izgradnju kineskog Gigafactory pogona koji će imati kapacitet od 500.000 vozila godišnje.

Tesla Model S

BMW će u svojoj kineskoj kompaniji praviti aktuelne modele Serije 1, Serije 2 Active Tourer i određenih verzija Serije 5.

Što se tiče Tesle, fabrika u Kini će drastično smanjiti visinu cena vozila na ovom tržištu. Teslini automobili trenutno u Kini koštaju 70% više nego u SAD. Kao odgovor na prošlonedeljno povećanje izvoznih tarifa Tesla je podigla cenu Modela S i Modela X za više od 20.000 dolara.

Izvor: B92.net

Foto: Arhiva Autoblog.rs



čitanja : 690



Komentari