home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Markione

Vrednost akcija kompanije “Fijat Krajsler automobili” /FCA/ opala je danas za četiri procenta, tokom prvog dana rada berze posle odlaska Serđa Markionea sa čelnog položaja ovog proizvođača automobila.

Pad akcija FCA povukao je nadole čitavu berzu u Milanu za skoro jedan procenat.

Upravni odbor FCA imenovao je u subotu, 21. jula, za novog šefa kompanije Majka Menlija, dosadašnjeg prvog čoveka firme “DŽip”, s obrazloženjem da je Markione /66/ pretrpeo komplikacije posle operacije prošlog meseca i da ne može da se vrati na posao.

Njegov odlazak sa čelnog položaja FCA je bio planiran za sledeću godinu.

Upravni odbor je imenovao i nove ljude na direktorske položaje “Ferarija” i proizvođača kamiona “CNH industrijal”. Sve ove funkcije do sada je obavljao Markione.

Izvor: SRNA

Foto: arhiva Autoblog.rs

Smena na čelu „Fijat Krajslera” – kraj jedne epohe

Iznenadni odlazak Serđa Markionea s vrha automobilskog giganta zbog naglo pogoršanog postoperativnog oporavka

Rim – Odlazak Serđa Markionea sa čela „Fijata” jeste kraj jedne epohe – jučerašnji je komentar italijanskog dnevnika „Koriere dela sera” nakon vesti o njegovoj momentalnoj smeni iz zdravstvenih razloga s vrha „Fijat Krajslera”, „Ferarija” i „CNH indastrijals” – tri firme pod kontrolom ultrauticajne italijanske porodice Anjeli. Serđo Markione (66) krajem juna podvrgnut je operaciji ramena u Cirihu, koliko prošlog petka njegov postoperativni oporavak iznenada se progresivno iskomplikovao. Zdravstveno stanje Markionea je „ovog puta bez povratka: pacijent više ne reaguje”, javila je rimska „Republika”. Bolnica u Cirihu, s kojom je kontaktirala agencija AFP, odbila je da komentariše zdravstveno stanje pacijenta. „To je užasna vest”, rekao je Marko Bentivočio, generalni sekretar metalurškog ogranka sindikata CISL, i dodao da su se Markione i on razilazili u nekim stvarima, ali da su se „zajedno suprotstavili maloj lenjoj Italiji, koja više voli da zatvara svoje fabrike nego da zasuče rukave”.

Markioneov iznenadni odlazak „dovodi do naglog kraja jednu blistavu karijeru tokom koje je ’Fijat’ od ’patuljka gubitaša’ izrastao u globalnog auto-džina”, ocenio je juče „Fajnenšel tajms”. Markione je za 15 godina iz temelja preoblikovao „Fijat”, prvog privatnog poslodavca u Italiji, da bi se 2009. povezao s američkim „Krajslerom” i odvojio deo delatnosti s velikim motorima i kamionima 2011. da bi formirao „CNH indastrijals”, firmu za proizvodnju kamiona i traktora. Pod rukovodstvom Serđa Markionea, po profesiji kvalifikovanog knjigovođe i advokata, „Fijat Krajsler” je od 2014. do danas otplatio firmine dugove u visini od 12,5 milijardi dolara.

„Izlazak iz dužničke senke doveo je do temeljne promene načina na koji drugi gledaju na ’Fijat’”, istakao je tom prilikom Markione, najavljujući plan firme da do 2022. godine podigne profit sa 6,6 milijardi evra na 16 milijardi evra i okrene se novim proizvodnim linijama – izradi automobila bez vozača i elektrokola. Markioneova vizija bila je da „Fijat Krajsler” u Evropi u budućnosti prodaje 60 odsto vozila na elektro ili hibridni pogon, navodi londonski dnevnik. Inače, Markione je ranije najavljivao da će se sa čela „Fijat Krajslera” povući u aprilu 2019.

„Markione je bio veliki učesnik ekonomskog života poslednjih 15 godina. On je uspeo da osigura budućnost ’Fijatu’ kad je to izgledalo nemoguće. Stvarao je radna mesta, ne nezaposlene. Kapa dole”, rekao je bivši italijanski premijer Mateo Renci.

Sadašnja populistička vlada je diskretnija, mada je ministar unutrašnjih poslova Mateo Salvini izjavio da mu odaje priznanje i izražava poštovanje kao i da mu upućuje želje za oporavak.

U međuvremenu, italijanski mediji se, pored Markioneovog zdravlja, bave i njegovim nasleđem. Mediji ukazuju da je njegova zamena, iako ubrzana, deo kontinuiteta kompanije. Četiri osobe imenovane da preuzmu njegove brojne funkcije već su bili rukovodioci ili direktori nekih delova kompanije, počevši od Majka Menlija, šefa „Džipa”, koji preuzima rukovodstvo „Fijat Krajslera”.

Koliko juče, berze su već dovele u pitanje održivost Markioneovog plana za razvoj „Fijat Krajslera” do 2022.

Izvor: Tanjug.rs



čitanja : 759



Komentari