home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ford Focus

Ford je odlučio da malo odstupi od svog tradicionalnog dizajnerskog "potpisa" na novom Focusu, a razlog nije promena pravca.

Američki gigant se povinovao zahtevima kineskog tržišta pa na novom Focusu nema karakterističnog dizajna sa šest prozora. To je potvrdio direktor spoljašnjeg dizajna Forda za Evropu Džordan Demkiv, pred lansiranje Focusa u Francuskoj.

Otkako se prvi put pojavio 1998, Focus je konstantno "gajio" određeni dizajnerski pravac u svom popularnom hečbeku, a jedan od ključnih zaštitnih znakova bio je dodatni par stakala iza C stuba. Međutim, tržište diktira trendove zbog čega je Ford "ubio" ovaj model u SAD i koncentrisao se na Kinu, a tamo treći par prozora nije poželjan. Razlog je što Kinezi žele šira vrata, lakši ulazak i izalazak iz vozila je bitan faktor prodaje u Kini, može bukvalno da bude presudan u uspehu/debaklu automobila.

Ford Focus

Odavno je poznato da Kinezi vole da im automobili budu malo veći od standarda, pa su tako mnogi proizvođali samo zbog ovog tržišta prilagođavali svoje modele, poput Mercedesa sa produženim međuosovinskim ostojanjem sedan verzije A klase. Tome je morao da se povinuje i Ford, pa prvi put sve tri karoserijske verzije Focusa – hečbek, sedan i karavan imaju identična vrata.

Ford Focus

Amerikancima nije teško pala ova "promena" jer osim što im je to omogućilo da Focus bude primamljiviji Kinezima, sačuvalo im je i novaca jer sve tri verzije automobila prave na identičnoj bazi.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 943



Komentari