
Prošle nedelje je jedna od glavnih priča u svetu biznisa i tehnologije pokrenuta jednim jedinim tvitom – saopštenjem Elona Muska da planira da povuće deonice Tesle s berze, da ih otkupi od postojećih deoničara (koji će to želeti), kao i da je za sve već obezbedio sredstva.
Ova poslednja tvrdnja je u međuvremenu postala i povod za zvaničnu istragu SEC-a (američkog regulatora finansijskih tržišta), ali je istovremeno i pogurala cenu deonice Tesle prema planiranoj ceni otkupa od 420 dolara.
Zatim su se pojavile informacije da je Musk već ranije krenuo u razgovore o "privatizaciji" u kojoj bi mu u otkupu deonica "teškom" možda i preko 60 milijardi dolara, pomogao neki spoljašnji partner. Bloomberg sada piše da su ove informacije bile tačne. Elon Musk je, naime, već započeo pregovore s nacionalnim investicionim fondom Saudijske Arabije (Public Investment Fund, PIF), koji već drži oko 5% vlasničkog udela u Tesli.
Sada bi taj udeo mogao i da se poveća, kažu izvori bliski tom fondu, jer bi PIF mogao da bude glavni partner i ulagač u Teslu kao "privatnu" kompaniju. Ova bliskoistočna zemlja, čija se ekonomija uveliko oslanja na naftu, poslednjih godina je pokrenula veliku inicijativu investiranja u tehnološke projekte širom sveta. Svesni su, naime, da naftu neće moći da crpe u nedogled, pa traže način da obezbede svoje bogatstvo i jednom kada ne budu mogli da ga dobijaju iz vlastitog tla.
Do sada su tako već najavili izgradnju najveće solarne elektrane na svetu, planiraju ulaganje u Hyperloop, a aktivno širom sveta traže ekološki održive projekte koji su u skladu s njihovom "Vizijom 2030", tj. ekonomijom Saudijske Arabije nakon što nafta ne bude više "aktuelna".
Zanimljivo, Rojters je ovoga vikenda saopštio da saudijski PIF nema interesa da učestvuje u procesu otkupa deonica, dok ostali mediji izveštavaju (i pre i posle Rojtersove priče) da Musk s njima već neko vreme aktivno pregovara. Pravu istinu bi mogli da saznamo kada SEC-ova istraga završi ili kada se, eventualno, krene u otkup deonica.
Autor/izvor: SEEbiz / Bug.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs