home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Fiat 500L

Nakon jednonedeljnog zastoja, uzrokovanog već uobičajenim usklađivanjem proizvodnje sa zahtevima tržišta, proizvodne i montažne trake u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija su od 3. septembra ponovo pokrenute i sa njih će u dve radne smene, silaziti ustaljenih 410 gotovih automobila dnevno.

Kako Grupacija Fijat Krajsler automobili (FCA) kao i ostale velike automobilske kompanije ne proizvodi automobile za zalihe, već proizvodni proces usklađuje sa porudžbinama dilerskih kuća, to je u kragujevačkoj fabrici od početka godine do minulog vikenda bilo 105 radnih dana, tokom kojih je proizvedeno nešto više od 43.000 vozila svih verzija modela „fijat 500L“. Do kraja godine, u FCA Srbija će, prema saznanjima našeg lista, biti još 45 radnih dana, pa se očekuje da iz proizvodnih pogona izađe još 18.500 vozila, odnosno ukupno oko 61.500 „velikih fića“, čime je upošljena tek trećina trenutno instaliranih kapaciteta kragujevačke fabrike, koja je projektovana za proizvodnju do 300.000 vozila godišnje.

Zbog toga Sindikat i zaposleni u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija od predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijerke Ane Brnabić traže informaciju o tome šta država preduzima kad je ugovor sa Fijatom u pitanju. Tim pre što desetogodišnji ugovor države Srbije i Fijata o formiranju zajedničke kompanije (FCA Srbija) ističe upravo krajem ovog meseca, 29. septembra.

Kragujevačke „automobildžije“ očekuju od najviših državnih zvaničnika da ih obaveste šta država planira i da li ostaje ili se povlači iz ugovora sa Fijatom. Ako ostaje, da li će Fijat i nakon skorašnjeg isteka desetogodišnjeg ugovora moći da uživa poreske povlastice i ostale benefite, koje je do sada imao.

Sindikalci i radnici FCA Srbija, koji su zabrinuti i zbog nedavne smene na čelu FCA grupacije, uzrokovane iznenadnom smrću izvršnog direktora te multinacionalne kompanije Serđa Markionea i povlačenja njegovog pomoćnika za Evropu, Afriku i Bliski istok, Alfreda Altavile, i dalje smatraju da država Srbija, ukoliko ostaje partner Fijata, mora da bude mnogo agilnija kad je obezbeđivanje još jednog modela za kragujevačku fabriku u pitanju.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 926



Komentari