home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes fabrika

Već godinama slušamo lamentiranje pojedinih interesnih grupa da će roboti ljudima ukrasti poslove, ali kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove proizvodnje, i samim tim konačnu cenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju.

Ljudski faktor je ipak još uvek nezamenjiv, čemu svedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije deonice su javno izlistane na svetskim berzama, a koji imaju više od 100.000 zaposlenih - čak 11 ih je u poslednje četiri godine povećalo broj radnika i to za značajnih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahteva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili novoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dve sfere industrije i trebalo da izazovu tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi potreba za sastavljanjem motora s unutrašnjim sagirevanjem trebalo da se značajno smanji.

Od trinaest proizvođača u istraživanju, samo General Motors i Nissan su zabeležili pad broja zaposlenih. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o platama, pa tako ne znamo da li je povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenih.

Izvor: Tportal.hr

Foto: Mercedes-Benz



čitanja : 723



Komentari