
Ako ikada onda sada podignite kredit, ili razbijte kasicu, smeši se ulaganje iz snova! Zašto? Krenimo od početka… Naime, izuzetno popularni touring šampionati širom Evrope 90-ih godina prošlog veka su imali i svoje zvezde, a najveća od svih je došla iz Milana.
Alfa Romeo 155 je dominirao na stazama i osvojio sve što se moglo osvojiti, od titule domaćeg Superturismo šampionata, španskog i britanskog do nemačkog TDM-a gde je držao lekcije Mercedesu, Opelu, BMW-u, Fordu… Italijani su uspehe trkačkog 155 proslavili na poseban način, drumskom verzijom, a sve kako bi parirali BMW-u M3 i Mercedesu 2.5-16, kako na stazama tako i na putu.

Pod rukovodstvom legendarnog Abarthovog konstruktora Sergia Limonea, čoveka koji je projektovao ikonsku Lanciju 037, poslednjeg reli pobednika sa zadnjim pogonom, prototip Alfe koja bi ubijala Nemce i na putu je krenuo pod nazivom code SE053 155 GTA Stradale, a kao osnova je poslužio serijski model 155 Q4 koji je ispod lima u stvari koristio kompletnu tehnologiju Lancije Delte Integrale.

Motor za 155 GTA je dorađen po specifikacijama grupe N, a izmene je doživeo i izgled s agresivnije oblikovani aerodinamičkim dodacima, unutrašnjost kao i oslanjanje. Kada je auto 1993. godine predstavljen šefovima Fiata sve je krenulo nizbrdo. Naime, smatrali su da motor ispod 200KS nije dovoljno snažan i da bi ispod poklopca trebalo da bude V6 Busso kao i u 490KS snažnom trkačkom bolidu, ali to nije bilo moguće izvesti s obzirom na to da veliki Busso nikako nije mogao da se uklopi s oslanjanjem Delte Integrale u 155 Stradaleu.

Na kraju je projekat odbačen jer bi svaka izmena izazvala velike troškove, auto je jednom bio izložen na Salonu automobila u Bolonji pa je korišćen kao medicinsko vozilo na VN Italije u Monci 1994. godine, pa je prodat Fiatovom dileru iz Milana Tonyju Fassini. Zatim je preko Nemačke i Monaka ponovo završio u Italiji gde je doveden do stanja kada je bio nov.
Auto će krajem meseca u Padovi biti ponuđen na prodaju putem aukcijske kuće Bonhams za najmanje 200.000 evra, a ko ga kupi imaće u rukama Sveti gral Alfa Romea kome će s vremenom cena samo rasti, i rasti…
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Ruoteclassiche