
S prvim danom septemba na evropskom tržištu je na snagu stupio novi standard za merenje potrošnje i emisije novih automobila WLTP
Za razliku od zastarelog NEDC-a koji je testove na motorima sprovodio ‘u laboratoriji’, WLTP pruža realnije rezultate. Iz istog razloga ovaj test je okončao proizvodnju pojedinih, većinom sportskih, automobila jer ih je nanovo deklarisana emisija CO2 jednostavno gurala u previsoki cenovni rang, ili ih je činila protivzakonitima za prodaju zbog previsoke emisije čestica.
Pojedini automobili će se vratiti na tržište nakon što ih proizvođači opreme neophodnim filterima čestica. Ipak, izgleda da čitav proces prelaska s NEDC-a na WLTP ima brojna uska grla jer je prodaja automobilu u septembru pala za čak 23 posto!
Analitičari su izračunali da se prodaja Volkswagen grupe u septembru prepolovila u Nemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji i Španiji, dok je Renault uknjižio 29 posto lošiji rezultat a, Fiat Chrysler 32 posto.
Broj novih registracija je pao sa 1.36 miliona u septembru 2017, na svega 1,05 miliona prošlog meseca, a koliko je situacija ozbiljna možda najbolje pokazuju Audijevi tržišni podaci.
Proizvođač iz Ingolstadta je imao rekordni jul i avgust zahvaljujući rasprodaji postojećeg inventara, međutim u septembru im je prodaja na evropskom tržištu pala za čak 56 posto. Audi je bio najviše pogođen u Nemačkoj gde su prodali čak 69 posto manje automobila.
Situacija bi u narednom periodu trebalo da se smiri nakon što se smanji navala na sertifikovanje novih vozila po WLTP standardu i da se time umanji efekat uskog grla.
U Volkswagenu tako već napominju da 14 njihovih najpopularnijih modela zadovoljava nove standarde, a Nemci veruju da bi do kraja godine trebalo da sertifikuju sva vozila iz game.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs