
Jedna od stavki na koju treba obratiti pažnju prilikom kupovine novog automobila jeste njegova sposobnost da što duže zadrži što višu cenu. Nažalost, ovo nije slučaj kod svih klasa vozila, kao što je pokazalo istraživanje portala iSeeCars
Ekipa je studiju, doduše, sprovela na tržištu polovnih vozila SAD-a, ali dovoljno je letimično pogledati i stanje na evropskim sajtovima polovnjaka da biste uočili da su navike s ove i one strane Atlantika postale prilično slične.
Jedina je razlika u tome što Amerikanci u većem broju kupuju kamionete i SUV-ove, dok evropski kupci preferiraju SUV-ove i crossovere.
Upravo ovi automobili i najbolje drže cenu.
Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited su za pet godina u proseku izgubili svega 27,3 posto vrednosti. Slede Toyota Tacoma i Tundra s 29,5, odnosno 37,1 posto, kao i Nissan Frontier (37,8 posto), Toyota 4Runner (38,1 posto), Chevrolet Silverado (39,7 posto, GMC Sierra (39,9 posto), Subaru Impreza (42,3 posto) i Ram 1500 (42,7 posto).
Najgore su prošli vlasnici električnih i luksuznih automobila, pa tako vlasnici Nissan Leafa u proseku izgube 71,7 posto vrednosti, a Chevrolet Volta 71,2 posto. Ništa bolje ne prolaze ni vlasnici BMW-a Serije 7 i Mercedesa S klase čiji automobil nakon pet godina vredi tek 30-ak posto plaćenog iznosa. Gubitak između 60 i 70 posto će uknjižiti još vlasnici Ford Fusiona Energi, BMW-a Serije 6 i 5, Mercedesa E klase, Jaguara XJL i Chevrolet Impale.
Istraživanje sprovedeno na 3,6 miliona vozila modelske godine 2013, usklađeno s inflacijom, pokazalo je da prosečni polovni automobil za pet godina izgubi polovinu vrednosti, pa je izbor onog koji najbolje drži cenu, ako planirate da ga prodate nakon nekoliko godina, preporučljiva poslovna odluka.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs