
Francuski proizvođač automobila Renault je u utorak obavestio javnost o padu prihoda u trećem tromesečju, zbog slabijih rezultata na tržištima u nastajanju i nepovoljnog uticaja kurseva valuta.
Ukupni prihodi grupe su u periodu od jula do septembra smanjeni za šest posto, na 11,48 milijardi evra. U ključnoj filijali automobila su pali za 8,4 posto, na 10,06 milijardi evra.
Ako se isključi uticaj kurseva valuta, njihov pad je iznosio 1,4 posto, pokazuje poslovni izveštaj.
Grupa je zabeležila pad prodaje u Indiji, a razlog im je bio i pad tržišta i nepovoljni uticaj kurseva valuta u Argentini i Turskoj, kao i povlačenje iz Irana. U regionu koja obuhvata ta tržišta grupa je zabeležila pad broja registrovanih vozila za gotovo četvrtinu.
Na globalnom nivou broj registrovanih Renaultovih automobila u trećem tromesečju je porastao 2,9 posto zahvaljujući novom partnerstvu s kineskim Brillianceom u segmentu komercijalnih kombija. Ako se isključi njihov zajednički projekat, registracije su pale za 1,7 posto na globalnom nivou, odnosno za 10,4 posto izvan evropskog tržišta.
U Renaultu su ipak potvrdili ciljeve za 2018. godinu, uključujući rast prihoda na nivou grupe i operativnu maržu iznad šest posto. Otklonili su mogući nepovoljan uticaj novih regulatornih testova izduvnih gasova zbog kojih su pojedini evropski modeli povučeni ili je njihova prodaja obustavljena.
“Mislim da možemo reći da smo se uspešno nosili s tim izazovom”, naglasila je finansijska direktorka Renaulta Clotilde Delbos, upozorivši ipak da bi novi testovi “mogli još da utiču na poslovanje” u četvrtom tromesečju.
U Renaultu su takođe upozorili na “slabu predvidivost” poslovanja u ostatku godine.
Iz Renaultovih rezultata se ne može pročitati puno o sezoni objavljivanja poslovnih izveštaja, zaključuje Arndt Ellinghorst iz Evercorea, dodajući da Renaultove najave za četvrto tromesečje “baš i ne ulivaju poverenje”.
Čišćenje zaliha kod Renaultovih distributera je bilo “izraženije nego što smo očekivali”, kaže Ellinghorst. “Jasno je da je u tome određenu ulogu odigrao i WLTP”, dodaje Ellinghorst.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs