
Plug-in hibridni automobili s razlogom se čine kao idealan međukorak do električne budućnosti. Ova vozila nude simbiozu motora s unutrašnjim sagorevanjem i elektromotora, uz bateriju koja nudi autonomiju od oko 50-ak kilometara, pa može da se puni iz spoljašnjih izvora energije.
Sve ovo zvuči odlično u teoriji, pa bi bilo izvodivo i u praksi da kupci ove automobile koriste na predviđeni način, što ipak nije slučaj u Velikoj Britaniji.
Kako prenosi BBC, flotni kupci na Ostrvu nisu koristili izdašne državne podsticaje za kupovinu ‘zelenih’ vozila da bi smanjili potrošnju goriva, već da bi dobili nove automobile sa značajnim popustom.
Britanska vlada je sufinansirala kupovinu električnih i plug-in hibridnih vozila sa čak 4.500 funti, ali većini kupaca nije bio potreban automobil za gradsku vožnju, već za prevaljivanje velikih udaljenosti.
To pokazuje analiza sprovedena na 2.432 hibridna vozila koja su zabeležila prosečnu potrošnju od 5,8 litara goriva na sto kilometara.
‘Ima primera gde zaposleni ni ne pune vozila električnom energijom’, rekao je BBC-u Paul Hollick, direktor kompanije koja je sprovela istraživanje - Miles Consultancy’
‘Kablovi za punjenje im se nalaze u prtljažniku, zamotani u celofan, dok zaposleni kompanije redovno koriste benzinske pumpe plaćajući dodatno gorivo’, tvrdi Hollick.
Britansko subvencionisanje ekološki podobnih automobila je svakako imalo efekat na broj ovih vozila u upotrebi.
Velika Britanija je gotovo preko noći postala najveće tržište plug-in hibridnih vozila u Evropi. Pitanje je samo koliko su zaista postigli smanjenje nivoa emisije CO2, kada se uzmu u obzir vozačke navike kupaca koji su iskoristili državne podsticaje.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs