home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Aurus Senat

Nemački dnevni list „Velt“ (Die Welt) je objavio kritički članak o novom ruskom automobilu „Aurus“, ukazujući – naravno bez ikakvih dokaza – na navodno sumnjivo poreklo određenog broja komponenata vozila iz ove familije.

Ističući da se luksuzne limuzine nisu proizvodile u Rusiji više od 30 godina, autor članka – poljski novinar Andrej Kublik – zaključuje da „Rusija želi da u jednom zamahu uđe u elitni krug premijum klase vozila i postane konkurencija britanskim brendovima Rols-Rojs i Bentli, kao i nemačkom Majbah-Dajmleru“.

Uspeh brenda bi, prema njegovom mišljenju, trebalo da zagarantuju nemački inženjeri, novac arapskih naftnih šeika i slika predsednika Putina koji lično koristi ovaj automobil.

Aurus Senat

Nakon ekskurzije kroz istoriju (o korišćenju ZIL automobila u ulozi zvaničnih limuzina sovjetskih, a potom i ruskih lidera, kao i poređenja sa S 600 Guard Pullman), kritičar nastoji da „demaskira“ učesnike specijalnog programa „Kortež“ FGUP NAMI, a među njima i generlanog direktora kompanije „Aurus“ Franca Gerharda Hilgerta, koji je za Dajmler radio od 1981, dok je od 1998-2004. bio rukovodilac Dajlmer-Krajslera za Rusiju.

„Rusko rukovodstvo tvrdi da su „Aurus“ automobili u potpunosti proizvod domaćih inženjera i dizajnera. Navodno je najveći broj delova proizveden u domaćim fabrikama: točkovi u Krasnojarsku, amortizeri u Baškiriji, kožne prevlake u Rjazanu, rezervoari u Nižnjem Novgorodu“, navodi se u članku „Velta“.

Na ovo se nadovezuje glavna i prilično čudna optužba – da odgovorne osobe sa ruske strane ćute o poreklu ABS kočnica i sistema kontrole električne stabilnosti, kao i klima uređaja.

„Takođe je nejasno poreklo motora od osam cilindara, 4,4 litra i 598 konjskih snaga, a koji je prikazan na Moskovskom sajmu motora“, piše Andrej Kublik i dodaje da je, prema zvaničnim podacima, motor delo ruskih naučnika iz Poršea.

No, najvažnije tehničke karakteristike „ukazuju na zapanjujuću sličnost sa jednim od motora BMW-a“, naveo je novinar.

Aurus Senat

Naravno, u članku poljskog autora ne može se videti nikakva detaljna ili komparativna analiza dotična dva motora. Inače, odgovori na ova pitanja su već više puta dati, i to prilično detaljno.

Prema rečima glavnog konstruktora Vadima Pereverzeva, motor je napravljen u saradnji sa Poršeom, ali prema tehničkim specifikacijama FGUP „NAMI“.

„Sve parametre budućeg motora postavili su ruski inženjeri u skladu sa zahtevima projekta. Ovo se, između ostalog, odnosi na dinamiku vuče i gabarit, kako bi se sve savršeno uklapalo u strukturu automobila. Motor su rame uz rame napravili ruski i nemački inženjeri. Motori se sastavljaju u FGUP „NAMI“. Nema nikakve unifikacije sa Poršeom. Motor je originalan“, objašnjava Vadim Pereverzev.

„Po ruskoj blogosferi se raširio mit o tome da je NAMI iskopirao ovaj motor sa BMW 4.4, ali kada se razumete u to kako bavarski S63/N63 motori rade, lako možete da primetite razliku sa motorom „Aurusa“. Pre svega, turbokompresori EMP mašina se nalaze na spoljnoj strani bloka cilindara, a ne unutra. Drugo, sami turbokompresori su jednopotezni, a pravi ih kompanija IHI. Treće, transmisiju svih vešanih delova obavljaju lanci (njih je četiri) – što je bio zahtev mušterija iz FSO, a svi lanci imaju isti rok trajanja koliko i motor. Četvrto, „Aurus“ – takođe prema zahtevima mušterija – koristi servo volan čija je pumpa smeštena unutar pogonskog bloka“, navodi na primer novinar časopisa „Autorevija“.

Tako se ispostavilo da gospodin Kublik informacije za svoje „raskrinkavajuće“ članke dobija od anonimnih „hejtera“ sa interneta, a ne od tehničkih stručnjaka.

Podsećamo da je federalno preduzeće NAMI radilo na projektu razvoja „Jedinstvene modularne platforme“ od kraja 2012. godine. Rezultat toga je jedinstvena modularna platforma i niz automobila baziranih na njoj. Cela familija uključuje sedan, limuzinu (običnu i oklopnu), minibus, terensko vozilo i motorcikl.

Nedavno je postalo poznato da su automobili „Aurusa“ bili rasprodati dve godine unapred. To dodatno povrđuje postojanje velikog interesovanja za ruski brend.

Izvor: Russia Beyond

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1811



Komentari