home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Volkswagen ID Buzz

Sve glasnija govorkanja o čvršćem povezivanju Forda i Volkswagena su na neki način potvrda davne teze nedavno preminulog Sergija Marchionnea o tome da sledi nova era u konsolidaciji automobilske industrije.

Doduše, Ford i Volkswagen ne planiraju klasično spajanje, ali žele da podele troškove stvarajući saveze na tržištima i u tehnologijama koje nalaze problematičnim, ali iz kojih takođe ne žele da se potpuno povuku.

Tako je Ford za sada isključio mogućnost plasmana na tržište novih sedana. Istovremeno, Volkswagen ostaje nišni igrač u profitabilnom segmentu pick-up kamioneta. U septembru je VW najavio da će prestati proizvodnju legendarne Bubu u sklopu priprema za budući period u kome će dominirati električna vozila.

Slični savezi su već postali trend. Honda i General Motors su se dogovorili da će podeliti razvojne troškove autonomnih automobila dok Toyota i Mazda planiraju sda slede Mercedes i Nissan u proizvodnji koja treba da zadovolji NAFTA tržišta. Jaguar Land Rover traži saveznike na polju pogonskih sklopova.

Proizvođači bi mogli da dele platforme i da ostvare značajne uštede u razvoju, a "ušteđeni" novac da plasiraju u razvoj električnih modela. Iako je Ford najavljivao elektrifikaciju svojih modela, čini nam se da Volkswagen u tom segmentu ipak predvodi budući da najavljuju celu liniju modela I.D. s električnim pogonom.

Konkretno, poznavaoci auto industrije kažu Rojtersu da bi Volkswagen mogao da oslobodi kapacitete za električna vozila u svom pogonu u Hanoveru, dok bi proizvodnju transportnih kombija mogao da prebaci u Fordov pogon u Turskoj.

Konkurenti iz američkog i kineskog tehnološkog sektora i potreba ubrzanja investicija su u stvari motisirali Volkswagen da napusti svoje pristup koji se bazirao na razvoju svih segmenata proizvodnje unutar sopstvene kompanije.

To je potvrdio i prvi operativac kompanije Herbert Diess koji upravo u softverskom segmentu i autonomnim automobilima vidi ona područja u koja moraju da se ubrzano "ukrcaju".

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 987



Komentari