home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Vazdušni ajstuci

Aktivni elementi automobilske bezbednosti su značajno napredovali poslednjih godina, pa tako iz generacije u generaciju imamo sve više elektronskih sistema koji kontinuirano nadziru saobraćaj i u svakoj milisekundi su spremni da uskoče u pomoć kako bi se saobraćajna nesreća izbegla.

Pasivni elementi automobilske bezbednosti, oni koji spašavaju živote u sudarima, donekle su dotakli plafon. Proizvođači su ugurali vazdušne jastuke i zavese u gotovo svaki element enterijera, ali jedan od najvećih dobavljača delova, ZF, veruje da prostora za ekspanziju ove dokazane tehnologije ima i van vozila.

Vazdušni jastuci na eksterijeru i nisu neka novost. Volvo je istima na poklopcu motora štitio prolaznike još u modelu V40 iz 2012. ZF ipak ima drugačije planove. Njihovim vazdušnim jastucima jedno vozilo bi bilo zaštićeno od drugog u slučaju bočnog sudara.

Nemački proizvođač delova već nekoliko godina testira ove uređaje koji bi, u slučaju serijske proizvodnje, mogli da smanje drastično visoku stopu smrtnosti prilikom bočnih sudara od čak 40 posto.

‘Lateralna zona gužvanja’ je napravljena od vazdušnog jastuka volumena između 300 i 350 litara koji se proteže bočnom stranom vozila, a otvara se za 60 do 80 milisekundi. Najveći problem novog sistema je pravovremena aktivacija, ali u ZF-u veruju da kompjuteri modernih automobila raspolažu s dovoljno kamera, radara i ultrazvučnih senzora za ispravno donošenje ove odluke.

Sam sistem je težak oko 6 kilograma, a u ZF-u su već u pregovorima s nekoliko proizvođača, pa je moguće da ćemo eksterne vazdušne jastuke u serijskoj proizvodnji videti već za koju godinu.

Izvor: Tportal.hr



čitanja : 837



Komentari