
Aktivni elementi automobilske bezbednosti su značajno napredovali poslednjih godina, pa tako iz generacije u generaciju imamo sve više elektronskih sistema koji kontinuirano nadziru saobraćaj i u svakoj milisekundi su spremni da uskoče u pomoć kako bi se saobraćajna nesreća izbegla.
Pasivni elementi automobilske bezbednosti, oni koji spašavaju živote u sudarima, donekle su dotakli plafon. Proizvođači su ugurali vazdušne jastuke i zavese u gotovo svaki element enterijera, ali jedan od najvećih dobavljača delova, ZF, veruje da prostora za ekspanziju ove dokazane tehnologije ima i van vozila.
Vazdušni jastuci na eksterijeru i nisu neka novost. Volvo je istima na poklopcu motora štitio prolaznike još u modelu V40 iz 2012. ZF ipak ima drugačije planove. Njihovim vazdušnim jastucima jedno vozilo bi bilo zaštićeno od drugog u slučaju bočnog sudara.
Nemački proizvođač delova već nekoliko godina testira ove uređaje koji bi, u slučaju serijske proizvodnje, mogli da smanje drastično visoku stopu smrtnosti prilikom bočnih sudara od čak 40 posto.
‘Lateralna zona gužvanja’ je napravljena od vazdušnog jastuka volumena između 300 i 350 litara koji se proteže bočnom stranom vozila, a otvara se za 60 do 80 milisekundi. Najveći problem novog sistema je pravovremena aktivacija, ali u ZF-u veruju da kompjuteri modernih automobila raspolažu s dovoljno kamera, radara i ultrazvučnih senzora za ispravno donošenje ove odluke.
Sam sistem je težak oko 6 kilograma, a u ZF-u su već u pregovorima s nekoliko proizvođača, pa je moguće da ćemo eksterne vazdušne jastuke u serijskoj proizvodnji videti već za koju godinu.
Izvor: Tportal.hr