
Starijim dizelašima, pa čak i onima koji zadovoljavaju norme
Euro 6 preti potpuni progon iz evropskih gradova
Nesigurnost je naterala nemačku vladu na odobravanje uputstva za remodeliranje postojećih dizelaša unapređenim izduvnim sistemima pomoću kojih bi ovi automobili trebalo da zadovolje tražene ekološke norme i da izbegnu zabrane.
Dokument s uputstvom na 30 stranica, izgleda, ipak nije u potpunosti smirio duhove. Dok u Baumot grupi koja se bavi proizvodnjom izduvnih sistema pozdravljaju donošenje novih uputstva i veruju da će potrebnu tehnologiju kupcima moći da isporuče već ove godine, u nemačkoj automobilskoj grupi za lobiranje VDA, koja zastupa interese proizvođača automobila, ne kriju nezadovoljstvo.
Čelnici VDA smatraju da bi potrošači trebalo da razmišljaju o kupovini novih vozila umesto o skupom remodeliranju starih vozila.
Proizvođači automobila ne mogu da garantuju pouzdanost vozila na koje je ugrađen neovlašćeni izduvni sistem, tvrde u VDA, a smatraju da bi odgovornost za eventualne posledice i štetu izvazvanu remodeliranjem trebalo da snose vlasnici vozila i firma koja je proizvela, odnosno ugradila, sporni deo.
U BMW-u se slažu i podstiču nemačku vladu na donošenje subvencija za zamenu starih modela - novima.
Volkswagen i Daimler su međutim priznali da su voljni da sufinansiraju remodeliranje problematičnih dizelaša, pa ostaje da se vidi kojim smerom će krenuti nemačka automobilska industrija u novoj godini.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs