
Prodaja automobila u Kini je snažno pala i u februaru, osmi mesec zaredom, pokazuju podaci udruženja proizvođača automobila CAAM.
U Kini je u prošlom mesecu prodato 1,48 miliona vozila, 13,8 posto manje nego u istom mesecu prošle godine, kaže se u saopštenju tamošnjeg najvećeg udruženja automobilske industrije.
U januaru je prodaja smanjena 16 posto, a u decembru 2018. godine 13 posto.
Prodaja vozila koja koriste nove energente, poput električnih automobila, skočila je u prošlom mesecu za 53,6 posto u odnosu na isti period 2018.
„Prošlogodišnji trend se nastavio i na početku ove godine a ekonomska situacija je takođe slaba, što je zakočilo potrošnju. Potrošači čekaju nove vladine mere", izjavio je novinarima u Pekingu zamenik glavnog sekretara CAAM-a Shi Jianhua.
Predstavnici automobilskog sektora podsećaju da na prodaju u prvim mesecima u godini utiču novogodišnji praznici. Potrošači često u tom periodu odlažu odluke o kupovini novog automobila.
Kina priprema više milijardi dolara vredne podsticajne mere, uključujući smanjenje poreza i potrošnju na infrastrukturu, kako bi podržala rast ekonomije koja raste najsporijim tempom u poslednjih skoro 30 godina, zakočeno slabijom domaćom potražnjom i trgovinskim ratom sa SAD-om.
Zbog pada tržišta automobila u prošloj godini Peking je najavio i subvencije za kupovinu određenih modela vozila u ruralnim područjima. U planu je i podsticanje potražnje za vozilima koja koriste nove energente.
Glavni zadatak trgovaca u prvoj polovini 2019. godine je smanjiti zalihe vozila u okruženju strožih uslova kreditiranja, rekao je pomoćnik glavnog sekretara CAAM-a Chen Shihua.
Prodajni rezultati kineskih proizvođača automobila su mešoviti. Tako je Great Wall Motor imao 18-procentni rast prodaje u februaru u odnosu na isti period prošle godine, dok je Geely Automobile Holding zabeležio 24-procentni pad, navodi Rojters.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs