home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Volvo V60

Nakon inovativne ideje Volvoa nije trebalo dugo da čujemo mišljenje o vrućoj temi i od drugih velikih proizvođača automobila u Evropi

Iza želje Volvoa da ograniči najveću brzinu svojih novih automobila na 180 km/h ne stoje samo bezbednosni nego i neki manje idealistički razlozi, tvrde neki ugledni proizvođači automobila u Evropi.

Veoma privlačno je zvučao poziv na zdrav razum švedskog proizvođača automobila Volvoa i najava da će maksimalnu brzinu svojih novih automobila ograničiti od 2020. Njihovo istraživanje nesreća je pokazalo da prebrza vožnja ima posebno negativan uticaj na drumsku bebednost, a za Volvo ova izjava ima smisla zbog više razloga. Šveđani decenijema neguju imidž proizvođača automobila koji je svestan bezbednosti i vidi budućnost u elektromobilnosti. To je tačno ali menadžeri Volvoa znaju i da se u čistim električnim vozilima pri većim brzinama baterije prazne brže. Takođe, naglašena sportska vozila ionako nisu jedna od temeljnih kompetencija Šveđana.

Ako pitate druge proizvođače automobila, postoje različiti pogledi na uzroke nesreća.

Volkswagen tako kaže da visoka brzina sama po sebi nije problem jer je glavni problem u neprilagođenoj brzini. Dakle, oni kažu da se nesreće dešavaju i pri nižim brzinama od one maksimalno ograničene od 180 km/h. Umesto fiksnog ograničenja maksimalne brzine, veruju da se ograničenja treba primenjivati ​​precizno i ​​prilagoditi situaciji, na primer na deonicama koje su posebno poznate po nesrećama ili privremeno zbog nepovoljnih vremenskih uslova ili kada je saobraćaj velik, tvrdi najveći evropski proizvođač automobila.

Jedan od Mercedesovih visokopozicioniranih tehničara rekao je da bi ograničenje maksimalne brzine smanjilo troškove razvoja za njihove modele jer se ne bi trebalo brinuti o velikom opterećenju modela pri maksimalnim brzinama. Pre svega misli se na sisteme kočenja, koji moraju da budu efikasni i pri izrazito velikim brzinama.

BMW s druge strane kaže da je ograničavanje maksimalne brzine pogrešan signal. Ionako se, ističu, kočnice u njihovim modelima moraju konstruisati tako da besprekorno funkcionišu i pri maksimalnom opterećenju kako bi se, primera radi, moglo voziti bez problema i na zahtevnim, brdskim prevojima. Tako da se ovde ne radi o nekoj ekonomskoj uštedi. Razumljivo je to s gledišta proizvođača automobila iz Minhena jer je 'radost vožnje' još uvek u centru poimanja marke BMW.

Šef PSA-e Carlos Tavares se zauzima za slobodu u Evropi, bez ograničenja brzine. Portugalac je izjavio: 'Kao građanin ove regije, verujem da je jedna od snaga Evrope raznolikost i kreativnost koju stvara sloboda.' Ali i dodaje: 'Pitate li se da li ta odluka može da bude posledica činjenice da proizvodi ne mogu raditi određene stvari?'

Volvo već neko vreme u svojim automobilima ugrađuje samo trocilindrične i četvorocilindrične motore, a pre nekoliko godina su se oprostili od sportskih modela R, kao i osmocilindričnih motora.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 546



Komentari