
Volvo Cars po prvi put čini svoje znanje o bezbednosti dostupnim u centralnoj digitalnoj biblioteci na čije korišćenje podstiče automobilsku industriju, u interesu bezbednijih puteva za sve.
Obaveštenje simboliše filozofiju kompanije koja se odnosi na unapređenje bezbednosti kroz razmenu znanja koje pomaže u spasavanju života i stiže na šezdesetogodišnjicu izuma koji je možda i najbitniji izum u istoriji bezbednosti u vozilima, sigurnosnog pojasa sa tri tačke vezivanja.
Prvi put predstavljen u Volvo automobilima 1959. godine, procenjuje se da je sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja na globalnom nivou sačuvao više od milion života, ne samo u Volvo, već i u ostalim automobilima, zahvaljujući odluci da se ovaj izum podeli sa drugima u interesu unapređenja bezbednosti u saobraćaju. Od tada, društveni napredak imao je uvek prednost u odnosu na isključivi finansijski dobitak u kompaniji Volvo Cars.
U sklopu proslave ove prekretnice i radi naglašavanja činjenice da tradicija deljenja prevazilazi patente i fizičke proizvode, Volvo Cars sada lansira Projekat E.V.A. Ova inicijativa otelotvoruje i slavi šezdeset godina deljenja istraživanja bezbednosti u vozilima sa svetom, ali naglašava i osnovno pitanje nejednakosti u smislu razvoja bezbednosti u vozilima.
„Posedujemo podatke o desetinama hiljada stvarnih nezgoda, čime obezbeđujemo da su naši automobili što bezbedniji u odnosu na ono što se dešava u realnom saobraćaju“, izjavio je Lotta Jakobsson, profesor i viši tehnički specijalista u bezbednosnom centru Volvo Cars. „To znači da se naši automobili razvijaju sa ciljem da štite sve ljude, bez obzira na pol, visinu, oblik ili težinu, nezavisno od „prosečne“ osobe koje su predstavljene lutkama za testiranje sudara.“
Projekat E.V.A. pokazuje, na osnovu istraživačkih podataka Volvo Cars i dodatnih studija, da su žene u većem riziku od određenih povreda u sudarima vozila. Razlike u, na primer, anatomiji i snazi vrata kod prosečnog muškarca i žene dovode do veće verovatnoće da žene mogu zadobiti povrede kičme usled trzaja glave.
Na osnovu datih studija i sopstvenih podataka o nezgodama, Volvo Cars je kreirao virtuelne lutke za testiranje sudara radi boljeg razumevanja ovih nezgoda i razvoja bezbednosne tehnologije koja pomaže u zaštiti muškaraca i žena, podjednako. Prva nastala tehnologija bila je WHIPS zaštita od povreda usled trzaja koja je uvedena 1998. godine i koja je doprinela jedinstvenom izgledu Volvo sedišta i naslona za glavu.
Ideja davanja prioriteta društvenom napretku i dalje pokreće rad na razvoju bezbednosti Volvo Cars. Nove tehnologije razvijaju se ne samo da bi se ispunili bezbednosni standardi ili prošli regulatorni testovi, već zbog sopstvenih istraživačkih podataka, zasnovanih na detaljnim analizama desetina hiljada stvarnih nezgoda, koji pokazuju gde bezbednost može da se unapredi.
Tokom 1980-ih godina, u Volvo Cars počeli su da se fokusiraju na bočne udarce, nakon što su podaci pokazali da se previše ljudi povredi na taj način usled kratke distance između mesta udara i putnika. To je dovelo do nekoliko inovacija tokom 1990-ih, kao što je sistem za zaštitu od bočnih udara (SIPS), bočni vazdušni jastuci i zavese. Sve ove inovacije, zasnovane na istraživačkim podacima kompanije Volvo, sada predstavljaju industrijski standard.
U skorije vreme, istraživački podaci kompanije Volvo Cars ukazali su na povrede lumbalnog dela kičme, donjeg dela leđa kod svih ljudi, bez obzira na pol i veličinu. Dodatne analize i studije fokusirale su Volvo na opasnosti povreda usled napuštanja puta. Nastala tehnologija, koja je prvo uvedena na modelu XC90, a sada i na svim modelima zasnovanim na SPA platformi predstavlja apsorpciju energije u sedištima koja prelazi regulatorne zahteve za proizvođače vozila.
Izvor: Volvo / NetAuto