
Svaka cilindarska glava ima vlastite usisne i izduvne kanale, a celokupni sistem vazduha je usmeren tako da omogućava gotovo ravni, neprekinuti dotok vazduha prema cilindrima, što znači manje gubitke trenja i kraće, efikasnije usisne kanale.

Patent detaljno opisuje gornji vazdušni plenum, koji pokriva motor i omogućava hlađenje vazduha pre ulaska u usisne kanale, kao i "jasno odvajanje usisnog i izduvnog sistema". Prevedeno s tehničkog jezika: motor bi mogao da diše slobodnije, troši manje i da zadrži brutalnu snagu, navodi Jutarnji.hr.
Najintrigantniji deo? Dokumentacija upućuje na mogućnost trokružnog turbo punjenja, što bi značilo čak tri turbo punjača ili kompresora, u konfiguraciji koja bi višestruko nadmašila stari 6.0 W12 iz Bentleya (740 KS i 1000 Nm). Time bi novi motor mogao da postane najkompleksniji u istoriji Volkswagen grupe, ali i jedan od najmoćnijih.
Porsche pritom ne otkriva u kojem modelu bi ovaj motor mogao da se koristi. Iako bi se na prvi pogled činilo da je reč o eksperimentalnom projektu, mogućnosti su intrigantne, budućih Bugattijevih hiperautomobila, preko limitiranih Porscheovih modela, pa sve do trkačkih automobila. Kompanija napominje i da se isti koncept može primeniti na motore s različitim brojem cilindara, što otvara prostor i za manje, hibridne verzije.
Da li će ikada ući u serijsku proizvodnju teško je znati, ali jedno je sigurno. U doba elektrifikacije i daunsajzinga ovakva ideja od jednog ozbiljnog proizvođača zvuči gotovo "romantično".
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Porsche