
Mnogi proizvođači automobila imaju problema s visokim prosečnim emisijama CO2, pa izostanak električnih i hibridnih automobila u proizvodnom programu ima svoju cenu.
Da velike svetske kompanije trguju offsetima (kreditima) za emisije CO2, nije neka novost, ali najnoviji primer iz automobilske industrije je svakako zanimljiv. Naime, italijansko-američki div u proizvodnji automobila Fiat Chrysler Automobiles je pristao da plati Tesli stotine miliona evra kako bi ta kompanija bila ubrojena u njegovu flotu automobila u proizvodnom programu, u nastojanju da se izbegne novčana kazna za kršenje novih pravila o emisijama u Evropskoj uniji, objavio je Financial Times.
Ovaj korak će 'nadoknaditi' Fiat Chrysleru emisiju CO2 koji proizvode njihovi automobili, nasuprot nultoj emisiji Teslinih električnih automobila, tako što će smanjiti prosečan iznos emisija novostvorene palete proizvedenih automobila na dozvoljeni nivo. U izveštaju nisu pomenuti dodatni finansijske detalji i o kolikom je tačno iznosu reč, a koji je Fiat Chrysler pristao da plati američkom proizvođaču električnih automobila. Pretpostavlja se ipak da će dogovor s Teslom biti samo međustanica prema nekom celovitijem dogovoru FCA s nekim drugim velikim proizvođačem, poput Renaulta s Nissanom.
Fiat Chrysler je 25. februara stvorio kartel s Teslom, dodaje se u izveštaju. Iz Tesle nisu odmah odgovorili na zahtev za komentarom. Fiat Chrysler nije direktno izneo iznos koji bi platili, ali su dodali da će 'optimizovati opcije za usklađenost s propisima'. 'Fiat Chrysler Automobiles je posvećen smanjenju emisija svih naših proizvoda... Ovaj kartel pruža fleksibilnost za isporuku proizvoda koje su naši kupci spremni da kupe kao i usklađenost s pristupom najnižim troškovima', dodao je FCA u svom saopštenju.
FCA je prethodno već u Sjedinjenim Američkim Državama kupila emisijske kredite od kompanija Tesla Inc., Toyota Motor Corp. i Honda Motor Co. Fiat Chrysler je platio kazne za vozila proizvedena u domaćoj proizvodnji, a koja nisu zadovoljila zahteve o efikasnosti. Kompanija je delimično objasnila manjak ističući da su početkom 2011. godine neka vozila s prednjim pogonom, koja su ranije bila klasifikovana kao kamioneti, premeštena u vozni park putničkih automobila, koji imaju mnogo zahtevnije zahteve u pogledu efiaksnosti potrošnje goriva.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs