
Jedan od osam prototipa Ferrarija F40 je napravljen 1987. godine i prešao je samo 8.000 kilometara.
Ferrari je jedan od svojih najcenjenijih automobila svih vremena napravio u 1.311 primeraka, ali među naslednicima modela 288 GTO nema osam fabričkih testnih prototipa koje u Maranellu nikad nisu pretvorili u produkcijske modele.
Među samo nekoliko sačuvanih prototipa je i Ferrari F40 s brojem šasije 75052 koji je prešao samo 8.000 kilometara, a Enzo Ferrari ga je svojevremeno poklonio Marcu Piccininiju koji je od 1978. do 1988. godine bio na čelu Ferrarijevog F1 tima.

U poređenju s produkcijskom verzijom prototip se spolja razlikuje po drugačijim kućištima retrovizora, na bokovima ogromnog poklopca motora je pet umesto četiri otvora za vazduh, a karakterističan zadnji spojler je nešto tanji. Razlike u minimalistički opremljenoj kabini se odnose na oblogu krova i izgled kompozitnog materijala koji je korišćen u proizvodnji šasije.

Specifikacije prototipa nisu objavljene, ali se pretpostavlja da su veoma slične specifikacijama produkcijske verzije čiji centralno smešteni 2,9-litarski V8 motor uz podršku dva turbo punjača razvija 478 konjskih snaga i 577 Nm, što je dovoljno za 324 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,1 sekundu.
U britanskoj kompaniji Tom Hartley Jnr. u kojoj se godinama bave kupovinom i prodajom automobilske egzotike nisu objavili cenu Ferrarijevog rariteta koji je nedavno osvežen i servisiran u Maranellu, ali za potencijalne kupce ovakvih automobila to i nije najvažnija informacija.
Izvor: Klix.ba
Foto: Tom Hartley Jnr.