home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Mazda CX-3

Da nekada nije dobra vest odlična prodaja, na svojoj koži upravo oseća Mazda

Odlična prodaja SUV-a CX-5 i CX-3 koje beleži Mazda, može dovesti do velikih kazni zbog toga što na nivou flote prodatih vozila beleži prevelik nivo emisije CO2. Prošle godine Mazda se flotama ujedinila sa Toyotom i tako smanjila prosečnu emisiju CO2, ali je pitanje da li će takva strategija važiti i za 2019.

Mazdin problem je što SUV modeli CX-5 i CX-3 predstavljaju više od polovine ukupne prodaje Mazde u Evropi, koja je prošle godine bila 228.210 vozila. Upravo ovi modeli imaju dosta višu emisiju CO2 nego Mazda 2 ili Mazda 3. Šta više, CX-5 je zabeležio povećanje prodaje od čak 17% prošle godine.

Međutim, kako trenutno stoje stvari, Mazdu tek očekuju problemi. Do 2021. smanjiće prosečnu emisiju flote vozila koju prodaje sa trenutnih 131.2 g/km na 98.1 g/km, što nije dovoljno da se ispune EU ekološke norme, a Mazda će se naći pred rizikom da mora da plati 75 miliona evra kroz penale EU.

Izlaz iz problema japanski proizvođač traži kroz novu generaciju Skyactiv-X benzinskih motora koji, navodno, imaju emisiju ispod 100 g/km, ali i plug in hibride i potpuno električno vozilo koje će sledeće godine predstaviti evropskim kupcima.

Nova Mazda 3 će koristiti Skyactiv-X motore, a kao sledeći, pojaviće se model CX-30. Za 2022. biće spreman i još jedan potpuno električni model koji Mazda razvija u partnerstvu sa Toyotom i Densom. Definitvno, Mazdi odgovara partnerstvo sa Toyotom, obzirom da Toyota sa lakoćom ispunjava standarde emisije, zahvaljujući odličnoj prodaji hibrida.

Zanimljiv je stav mazdinog rukovodstva koje tvrdi da će rađe plaćati penale nego ugroziti prodaju svojih vozila, kako bi zaštitla dilersku mrežu.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 350



Komentari