home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Volkswagen SUV

Folksvagen je saopštio da kreće u „konkretne pregovore“ sa „preostalim potencijalnim“ lokacijama za izgradnju fabrike u jugoistočnoj Evropi. Rojters prenosi da su, prema insajderima, u igri ostale Bugarska i Turska.

Skupština akcionara Folksvagena koja se održava danas (14. maj) bila je sa nestrpljenjem iščekivana i širom jugoistočne Evrope. Više zemalja, uključujući Srbiju, nadalo se privlačenju velike investicije automobilskog giganta, a „pobednik“ je trebalo da bude obznanjen ovih dana.

Od toga izgleda neće biti ništa – Folksvagen je saopštio da su u ponedeljak nadzorni i upravni odbor odlučili da krenu u „konkretne pregovore“ o preostalim potencijalnim lokacijama. Bližih zvaničnih informacija nema, a za DW je u ponedeljak u kompaniji kratko rečeno da je i dalje na snazi njihovo saopštenje da konačna odluka nije doneta.

Međutim, agencija Rojters, pozivajući se na insajdere, prenosi da su u igri ostale još samo lokacije u Bugarskoj i Turskoj. Doduše, nemačka agencija dpa je takvu informaciju prenela još pre mesec dana, ali nije jasno da li sada Rojters ima novu, svežu potvrdu.

Srpski mediji se zaleteli

Informacija o „najvećoj, najvažnijoj i najmoćnijoj“ investiciji provlačila se po medijima u Srbiji još od početka godine. Nakon što je Dojče vele 2. marta objavio tekst u kome je prvi put pomenut Folksvagen, mediji u Srbiji kao da su eksplodirali. Jedne od dnevnih novina još istog dana prenele su vest da, prema njihovim saznanjima, „Folksvagen dolazi u Šumadiju“.

Pri tom je Dojče vele u svom tekstu samo postavio pitanje: „Da li je reč o nemačkom Folksvagenu?“ I još jedno: „Da li je tu Bugarska ipak u prednosti nad Srbijom?“

Naime, kako je tada za DW izjavio Mitko Vasilev, predsednik Nemačko-bugarske industrijsko-trgovinske komore (GBITK), investicija bi trebalo da bude „teška“ 1,4, milijarde evra, a u fabrici bi trebalo da bude zaposleno 5.000 radnika plus 650 inženjera. Bugarska je, najavio je Vasilev, ponudila dve lokacije – zonu Kremikovci kod Sofije i industrijsku zonu Rakovski kod Plovdiva.

Predsednik nemačko-bugarske komore još tada je isticao da Bugarska ima prednost jer je članica Evropske unije i podsećao da trgovina između Nemačke i Bugarske beleži rast u 2018. u odnosu na prethodnu godinu za više od deset odsto, odnosno da iznosi 8,266 milijardi evra.

Inače, osim Bugarske i Srbije, tada su se kao kandidati spominjali i Turska, Rumunija i Severna Makedonija.

Tri razloga za seobu

Razlog zbog kojeg je Folksvagen tražio novu sredinu za fabriku koja bi pravila 300.000 automobila godišnje uklapa se u širu strategiju kompanije. Veliki pogoni u Nemačkoj, u Cvikauu, Emdenu i Hanovere, trebalo bi ubuduće isključivo da prave električne automobile. Folksvagen je upravo juče saopštio da će uložiti milijardu evra u fabriku za proizvodnju baterija za električne automobile i to u Zalcgiteru, u pokrajini Donjoj Saksoniji.

U izjavi za DW početkom marta ugledni nemački stručnjak za automobilsku industriju Štefan Bracel, inače šef Centra za auto-moto menadžment, naveo je tri razloga za seobu na Balkan: „Centralni razlog su troškovi zarada, oni su tamo daleko niži nego u Zapadnoj Evropi. Drugi važan razlog su troškovi električne energije. Treće je da se na licu mesta nalazi mreža liferanata delova.“

Što se tiče Srbije, u čitavu medijsku halabuku oko Folksvagenove investicije uspela je da se uklopi i poseta Aleksandra Vučića Hanoveru, odnosno premijeru Donje Saksonije Štefanu Vajlu. Predsednik Srbije je tu posetu 20. marta iskoristio da ode i do centrale auto-koncerna u Volfsburgu na samo sat vožnje od Hanovera, i da tamo obiđe Folksvagenov muzej.

„Putovanje kroz vreme i u budućnost“, ostalo je zabeleženo na zvaničnom Instagram-profilu predsednika Srbije Aleksandra Vučića uz fotografiju na kojoj on stoji pored crvenog Golfa 1 iz 1980. godine. Ako su informacije Rojtersa tačne, pored novih modela ubuduće će moći da se fotografišu predsednik Bugarske ili Turske.

Izvor: Deutsche Welle

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 535



Komentari