
Prodaja malih crossovera u Evropi nastavlja rast u 2019. godini uz još jedan dvocifreni rast u prvom kvartalu. Povećanje od 11% dovodi do skoro 570.000 prodatih primeraka, što znači da ćemo ove godine po prvi put videti više od 2 miliona prodatih automobila u ovom segmentu.
Ovaj segment već čini 14% ukupnog evropskog tržišta automobila, a porastao je za još dva procentna poena u jednoj godini. To znači da se ovaj segment dodatno približio segmentu kompaktnih automobila ("Golf klasa") i uskoro bi mogao da postane drugi najveći segment u Evropi nakon subkompaktnih automobila.
Nije ni čudo da proizvođači koji nemaju modele u ovoj klasi žure da se pridruže ovoj unosnoj trci, dok postojeće marke udvostručuju svoje napore. Kao rezultat toga, ovo nije samo jedan od najvećih segmenata u smislu obima, već i po broju predstavnika klase sa čak 29 automobila u segmentu, s tim da još nekoliko potpuno novih modela dolazi ove godine.
Novost je i novi predvodnik ovog segmenta. Sada je to Volkswagen T-Roc koji je nadmašio svoje rivale i izbio na prvo mesto samo godinu dana nakon početka prodaje. Sada T-Roc drži 10% segmenta, ali bivši lider Renault Captur nije daleko iza sa samo 1.000 manje prodatih primeraka. Zanimljivo je da prodaja Captura i dalje raste iako je druga generacija ovog megapopularnog Renaulta spremna za predstavljanje u drugoj polovini ove godine. Kao rezultat ove promene generacije kod Captura prilično je izvesno da će T-Roc imati najbolje prodajne rezultate na kraju ove godine čime bi trebalo da sa trona skine Captur koji je prvo mesto ovog segmenta uverljivo držao punih pet godina.
Uz T-Roc odlične rezultate ali i sam vrh klase cilja vrlo popularni Dacia Duster koji je zahvaljujući dolasku nove generacije i velikom osveženju zabeležio rast od 19 odsto u ovom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine.
Izvor: Klix.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs