home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
FCA Srbija

Zaposleni u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija i njihovi sindikalni predstavnici već godinu dana sa sve većim nesrpljenjem iščekuju da top menadžment Fijat Krajsler grupacije saopšti petogodišnji investicioni plan Grupacije Fijat Krajsler automobili (FCA) za Srbiju, sa informacijom o novom modelu za fabriku u Kragujevcu.

Taj plan koji u okviru FCA Grupacije nije saopšten još za Fijatovu fabriku u Poljskoj, zaposlenima u Kragujevcu, Vladi Srbije i domaćoj javnosti, prema očekivanjima kragujevačkih trudbenika, trebalo je da bude saopšten još početkom godine, zatim do kraja prošlog meseca, pa sredinom maja…

Sredina maja je, medjutim, prošla, a iz Torina i Detoita, gde je globalna centraa FCA Grupacije, “ni pisma ni razglednice”. Kragujevački radnici ipak ne gube nadu, očekuju da bi petogodišnji investicioni plan i informaciju o novom modelu u Kragujevac, početkom naredne sedmice mogao da donese šef direktora proizvodnje u svim Fijatovim fabrikama EMEA grupe, odnosno u Evropi, na Mediteranu, Bliskom istoku i u Africi.

Alfredo Ledjero, koji će, saznaje list Danas, 27. i 28. maja da boravi u centru Šumadije.

Poznavaocima ove problematike znano je, medjutim, da Ledjero ne donosi takve vesti. Čovek je visokorangirani operativac koji vodi računa o realizaciji proizvodnih planova u Fijatovim fabrikama na prostoru EMEA grupe, kojeg se, zbog navodne sklonosti da smenjuje rukovodioce koji ne ispunjavaju postavljene baveze, posebno pribojavaju u menadžmentima tih fabrika.

Investicione planove i informacije o novim modelima u Fijatovovim fabrika EMEA grupe, od leta prošle godine dana saopštava izvršni direktor FCA Grupacije za Evropu, Mediteran. Bliski istok i Afriku Pjetro Gorlije, koji je na toj funkciji nasledio Alfreda Altavilu, a čiji skorašnji dolazak u Beogad i Kragujevac ipak nije najavljen.

Nade kragujevačkih radnika i domaće javnosti minulih dana podgrejali su najpre italijanski, a zatim i pojedini domaći mediji koji su najavljivali da je maltene izvesno da će dogodine, preciznije krajem 2020. u kragujevačkom Fijati napokon da počne proizvodnja dugo iščekivanog novog modela, što je, kako je tom prilikom navođeno, krunski dokaz da Fijat ne namerava da odustane od svoje fabrike u centru Šumadije.

Tako je ponovo najavljeno da će u Kragujevcu tokom naredne godine da počne proizvodnja novog malog Fijatovog krosovera, ili SUV modela (terenac, ili gradski džip). Prema jednim informacijama, u Kragujevcu će krajem 2020. da počne proizvodnja novog SUV modela koji će se bazirati na modelu “Tipo SW”, to jest na karavan verziji tog vozila.

Prema drugim, novi Fijatov SUV iz Kragujevca će za osnovu da ima “cross” verziju postojećeg kragujevačkog modela “500L”. Dosaašnje tri verzoije tog modela bi, prema medijskim napisima, bile ugašene kao nerentabilne, jer se “500L” sve slabije prodaje na svetskim tržištima, što je tačno.

U istim tim napisima se, međutim, ističe da će u Kragujevcu naredne godine da počne proizvodnja hibridne verzije modela “500L”, čije testiranje je u šumadijskom Fijatu “već počelo”, što nije tačno, kao što ni, sve je izvesnije, nije tačno ni da će dogodine da bude ugašena proizvodnja dosadašnjih verzija model “500L” i tokom ili krajem startuje izrada novog SUV-a, sa “vrlo popularnsm cenom od oko 18.000 evra”

Prema nezvaničnim, ali ne i nepouzdanim izvorima lista Danas, najave novog krosovera koji bi iz pogona Fijatove fabrike u Kragujevcu trebalo da počne da izlazi tokom naredne godine, “špekulacije su bez ikakvog osnova, te kao takve gotovo i da nisu vredne pomena”.

Naši sagovornici koji su i sami u tom pogledu do skora bili veći optimisti tvrde da će u kragujevačkom Fijatu i naredne godine ekskluzivno da se proizvode tri postojeće verzije modela “500L” . Obim te proizvodnje biće na nivou ovogodišnjeg plana kojim je predvidjeno da iz pogona kragujevačke izadje oko 40.000 gotovih vozila, čime je upošljeno tek izmedju četvrtine i petine instaliranih kapaciteta.

Ono što donekle ohrabruje jeste činjenica da Fijat zaista ne odustaje od fabrike u Kragujevcu.

Izvor: Danas.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 334



Komentari