
Pale su prve žrtve novih, veoma strogih ekoloških pravila Evropske unije – „Lada“ odlazi sa evropskog tržšita, piše nemački list Focus.
Bilo bi šteta da Evropljani ostanu bez ovog kultnog vozila koje se po statusu može meriti sa modelima Jeep Wrangler ili Mercedes-Benz G-Klasse, konstatuje autor članka. Međutim, „Lada 4×4“ (bivša Niva) može i da se modernizuje, dok se model „Vesta“ bez problema može takmičiti za naklonost kupaca odgovarajuće kupovne moći.
U aprilu je saopšteno da ruska marka „Lada“ napušta evropsko tržište, ali da kompanija ima ideju kako da obezbedi uspešnu budućnost u Evropi.
Uvoznik Lada Deutschland je postigao dogovor da „Lada 4×4“ sa troja vrata ipak stiže na nemačko tržište u manjim serijama od najviše 1.000 primeraka. To je ove nedelje na Fejsbuku potvrdio direktor distributerske kompanije Maks Šmit. Ranije je „Ladin“ terenac sa pogonom na sva četiri točka bio poznat pod nazivom „Niva“. Automobile sklopljene do kraja maja 2019. godine uvoznici će podeliti među sobom. Kompanija Lada Deutschland će ubuduće modifikovati čuveno terensko vozilo koliko joj mogućnosti dozvoljavaju, tako da 2020. godine može ponuditi klijentima prilagođenu varijantu. To znači da će nemački uvoznik postati u neku ruku i proizvođač.
Ako se ispoštuju ekološka pravila EU, cena će skočiti za 53%
U tom slučaju bi model 4×4 zbog specijalnog načina proizvodnje izgubio svoje glavno preimućstvo, a to je niska cena. Sada ovaj model sa dodatnom zaštitom od korozije košta 11.990 evra, dok je cena tjunirane verzije Urban 13.290 evra. Pored toga, postoji još i dosta veća verzija sa petoro vrata, i ona je skuplja još za 1.500 evra.

Sa novim ekološkim pravilima Evropske unije cena će naglo skočiti. Po Šmitovim rečima, model 4×4 će poskupeti za čitavih 6.400 evra. Sada je „Lada 4×4“ sertifikovana u skladu sa normama WLTP (Svetska harmonizovana procedura testiranja vozila) i troši 9,8 litara na 100 km, a emituje 226 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Mora li „Lada“ da ode zbog „Dačije“?
Cilj nove odluke EU je da se stimuliše kupovina elektromobila, koji nimalo ne zagađuju atmosferu, kao i hibridnih automobila čije su norme oslobađanja štetnih gasova na apsurdno niskom nivou. Ali i jedni i drugi se mogu koristiti samo za kraće vožnje.
Insajderi u automobilskoj industriji pretpostavljaju da postoji i drugi uzrok odlaska „Lade“ sa zapadnoevropskog tržišta. Naime, od januara 2017. godine „Lada“ je deo grupe Renault, a modeli „Vesta“, XRAY i 4×4 su konkurencija automobilima firme Dacia, koja je takođe deo Renoovog koncerna. Oni takođe pokrivaju jeftiniji segment tržišta. Međutim, teško da će „Dačija“ utešiti ljubitelje „Lade“. Terenac Duster sa osnovnom opremom košta 11.490 evro, ali pogon na sva četiri točka košta najmanje 15.600, s tim što su njegove terenske mogućnosti prilično skromne.
Zbog toga se ljubiteljima „Lade“, ali i pragmatičnim kupcima, može posavetovati da se još jednom bolje upoznaju sa „Ladinim“ asortimanom. Nije isključeno da na situaciju mogu uticati predstavnici ruskih političkih krugova, s obzirom da „Lada 4×4“ ima kultni status u kategoriji terenskih vozila, i da se on na neki način može uporediti sa statusom modela Jeep Wrangler ili Mercedes-Benz G-Klasse. Što se tiče sedana „Vesta“, on bez problema može biti konkurencija drugim modelima iz iste kategorije. Stoga će biti velika šteta ako Rusi dobrovoljno pristanu da se njihov čuveni auto povuče sa tržišta.
Izvor: Russia Beyond
Foto: arhiva Autoblog.rs