
Toyota je svakako jedan od predvodnika elektrifikacije pogonskih sklopova, ali kada je reč o baterijskim električnim vozilima (BEV) japanski div pomalo kaska za konkurencijom. U Toyoti su bili prilično pažljivi pa su pustili drugima da istraže prođu BEV-ova. Sada su možda pomalo i zakasnili, ali to misle da brzo isprave.
Tačnije, Toyota planira da do 2025. proda oko 5,5 miliona električnih vozila, ali još važnija je vest da Japanci navodno do druge polovine sledeće godine planiraju da razviju baterije s krutim elektrolitom koje će se ugrađivati u Toyotina vozila namenjena tokijskim Letnim olimpijskim igrama 2020. Za sada nije poznato kada će se te baterije naći u serijskoj proizvodnji, odnosno u serijskim vozilima.
Toyotin ubrzani plan razvoja električne ponude sada podrazumeva dostizanje pomenute prodajne brojke 5 godina ranije, a razlog za ubrzanje je rast dostupnosti i popularnosti BEV-ova u svetu. To nikako ne znači odustajanje od vodonika pa se u Toyoti nadaju da će od 5,5 miliona prodatih električnih vozila, njih oko 1 milion imati pogon na gorive ćelije.

Japanci razvijaju i posebnu EV platformu koja se bazira na postojećoj platformi TNGA. Nova platforma pod oznakom e-TNGA će biti osnova nekoliko uglavnom kompaktnih, ali i velikih modela. U planu su crossoveri, SUV-ovi, limuzine i MPV-ovi, s pogonom na prednje, zadnje i na sva četiri točka. Većina ovih automobila će biti tzv. globalni modeli, odnosno prodavaće se širom sveta pa tako i na evropskim tržištima.
Toyota je objavila slike tih vozila, a karakteriše ih dinamičan, moderan i jedinstven dizajn, dugačko međuosovinsko rastojanje, kratki prepusti, kamere umesto retrovizora i sl.
Kako bi uspeli u svom naumu brzog širenja ponude Toyota je ugovorila saradnju s novim partnerima, poput kineskog proizvođača BYD ili snabdevača baterija CATL i sl.

Takođe, Toyota radi i na razvoju nove generacije električnih vozila namenjenih korišćenju na pešačkim površinama, a radi se prvenstveno o vozilima za starije osobe i invalide.
Izvor: Autonet.hr
Foto i video: Toyota