
Vest koju su objavili italijanski mediji, pozivajući se na izjavu brend direktora "Fijata" Olivijea Fransoa da će se u kragujevačkoj fabrici, krajem 2020. ili početkom 2021. praviti SUV C segmenti, obradovala je mnoge, pre svega zaposlene u kompaniji "FKA Srbija", ali i brojne kooperante.
Kako pišu "Novosti", dok ne počne proizvodnja modela, koji će po svemu sudeći nastati na platformi "džipa kompasa", mada ima i informacija da bi za platformu mogao da posluži i novi "fijat tipo", jasno je da će "Fijatova" fabrika morati da sve snage usmeri na proizvodnju "fijata 500 L" koji, iako i dalje među najprodavanijim vozilima MPV segmenta, trpi ozbiljne udarce na tržištu. Rešenje je u ugradnji još modernijih, ekološki čistijih pogonskih jedinica i hibridnog sistema.
Naime, prema analizi italijanskih medija, kragujevačka fabrika koja je projektovana za prozvodnju 200.000 automobila godišnje, sa modelom "500 L" nikada nije bila ni blizu optimalne proizvodnje.
Italijanski analitičari navode da su prve godine, kada je "500 L" predstavljen i kada je počela proizvodnja, sa proizvodnih traka u Kragujevcu sišla 10.494 vozila. Sledeće godine, kada je u suštini i počela tržišna ofanziva u Evropi ali i SAD, proizvedeno je 74.536 vozila.
Rekordna proizvodnja ostvarena je 2014. godine kada je isporučeno 94.114 vozila!
Naredna godina je bila nešto slabija - 85.357, a 2016. je isporučeno 63.100 vozila.
Prošle godine je proizvedeno tek nešto više od 50.000 automobila (50.022), a isti rezultat se očekuje i ove godine, iako je fabrika u Kragujevcu, od početka rada do sada ove godine stajala najviše dana, a radnici su upućivani na plaćeno odsustvo.
Ukupno je do sada proizvedeno 459.975 vozila. Inače, fabrika ne radi od 29. jula, radnici su posle plaćenog odsustva koristili i redovni kolektivni godišnji odmor, feragosto, a u hale se vraćaju 19. avgusta.
Kako prenose, po pravilu dobro obavešteni italijanski specijalizovani auto-portali, "fijat 500 L" će uskoro dobiti novi benzinski motor zapremine 1.0 litara FireFly koji je razvijen u italijanskoj fabrici "Fijata" u Termoliju i koji bi raspolagao sa 100, odnosno 120 KS.
Ono što je još važnije, da bi se "fijat 500 L" bolje prodavao na evropskom tržištu dobiće, u skladu sa tendencijama u EU, i takozvani laki hibridni sistem.
Laki hibridni sistem
Hibridni pogon u suštini zači da vozilo ima jedan benzinski i jedan elektro-motor koji pokreću baterije, koje se pune u toku vožnje, smanjujući tako potrošnju ali i zagađenje.
- Laki hibridni sistem je cenovno dostupnija tehnologija od klasičnog hibrida i što je najvažnije, ovaj sistem može lako da se ugradi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu - kaže Dragan Škrnjić, predsednik Eko auto kluba Srbija. On kaže da je sasvim sigurno da će se evropski kupci, koji sada sve masovnije kupuju hibridna i električna vozila, lakše odlučiti za "fijat 500 L" sa ovim pogonom.
Izvor: Novosti.rs