
Nije tajna to da upravo najmanji model automobila s motorima s unutrašnjim sagorevanjem u Evropi imaju problema sa strogim merama EU-a, ali proizvodni troškovi električne verzije su još jako veliki
Južnokorejski proizvođač automobila Kia bi uskoro mogao na tržište da dovede potpuno električnu verziju svog najmanjeg modela u proizvodnoj paleti – Picanta, najavio je Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motorsa Europe.
Kako piše Tportal.hr, mnogi proizvođači automobila preispituju strategiju malih automobila u Evropi kao odgovor na pooštrene mere o emisijama CO2 Evropske unije, koje će ih naterati na uvođenje skupe nove tehnologije u automobilima koji već ionako donose nisku zaradu. Pre svega radi se o najmanjim automobilima, pa će tako Ford prestati da prodaje svoj model Ka + u Evropi, dok Opel odbacuje svoje najmanje modele Karl i Adam.
Očekuje se da će Volkswagen grupa zameniti svoje automobile VW Up, Škoda Citigo i Seat Mii s motorima s unutrašnjim sagorevanjem električnim verzijama s baterijama. Seat je dobio zadatak da razvije male električne automobile unutar Volkswagen grupe koji će koštati manje od 20.000 evra po komadu.
Renault je na sajmu automobila u Frankfurtu najavio da rade na električnom vozilu koje će koštati 10.000 evra u Evropi u roku od pet godina.
Izvršni direktor Kia Motorsa Europe je skeptičan i misli da će Renault teško postići taj cilj. 'Mislim da je to vrlo hrabra izjava jer jedna od najizazovnijih stvari je učiniti električne automobile profitabilnim. I što je automobil manji, to je komplikovanije. Dakle, imati električni automobil u vrednosti od 10.000 evra u tom vremenskom okviru, to je veoma izazovno i ne baš realno', rekao je Herrera za Automotive News Europe.
Kia bi mogla da lansira električnu verziju miniautomobila Picanto ako proizvođač automobila pronađe način na koji će smanjiti troškove proizvodnje kako bi ovaj automobil u verziji s električnim pogonom učinio pristupačnijim. Picanto s baterijskim pogonom biće 'veliki izazov', rekao je Emilio Herrera. 'Ali pre ili kasnije to ćemo morati da učinimo'. Isto tako, dodao je da Kia razmatra mogućnost električnog Picanta. 'Još ništa nije potvrđeno, ali stvarno razmišljamo o tome', rekao je Herrera. Nije ipak dao vremenski okvir za odluku.
Kia u svojoj trenutnoj paleti modela u Evropi već ima električne verzije crossovera Soul i Niro.
Cena aktuelnog Picanta najnovije generacije, koja je na tržište izašla 2017., s benzinskim motorom počinje u Nemačkoj od 10.290 evra, ali s popustima pada na 10.000 evra, rekao je Herrera. Potpuno opremljena verzija može se kupiti za više od 17.000 evra.
Električna verzija Picanta trenutno bi koštala gotovo 20.000 evra, rekao je. Isto tako, dodao je da Kia mora da smanji troškove proizvodnje za električni Picanto na 16.000 do 17.000 evra. U tom slučaju bi morala pronaći sinergiju sa sestrinskom markom Hyundai ukoliko bi i oni želeli da proizvedu električnu verziju svog miniautomobila i10.
Herrera je rekao da proizvođači automobila ne bi trebalo da računaju na vladine podsticaje koji povećavaju prodaju električnih automobila smanjujući razlike u cenama između električnih vozila s baterijama i onih s motorima s unutrašnjim sagorevanjem. Za pet godina tih podsticaja možda više neće biti jer će toliko električnih automobila već biti na putu da će biti preskupo za vlade da nude subvencije, rekao je Herrera.
Zašto bi se Kia prihvatila tako teškog izazova? 'Zato što su minijaturni i mali automobili važni u Evropi. U zemljama poput Italije oni čine 50 posto tržišta, tako da mislim da ćemo morati imati baterijski električni miniautomobil', rekao je Herrera.
Prema podacima JATO Dynamicsa, segmenti mini i malih automobila zajedno čine 26 posto tržišta EU-a. A Kijin cilj je imati električni automobil 'u gotovo svakom glavnom segmentu', rekao je Herrera.
Kia će ove godine prodati oko 20.000 komada svoja dva modela električnih vozila u Evropi, a planira da udvostruči taj broj u 2020. godini, rekao je Herrera.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs