home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Fića fest

Na današnji dan 1955. godine, u Kragujevcu je počela proizvodnja „fiće“, a tim i razvoj auto-industrije u tadašnjoj Jugoslaviji. Iako se od 1985. godine ne proizvodi, za mnoge je ostao omiljeno vozilo kojeg se ne odriču. Ljubitelji popularnog „fiće“, iz zemlje i regiona, svake godine okupljaju se u Kragujevcu, na tradicinalnom „Fića festu“ i tako čuvaju uspomenu na njega.

Popularni „fijat 600“ celu naciju je stavio na točkove. Bio je to automobil za sve – radnike, poljoprivrednike, profesore. U tadašnjoj „Zastavi“ radilo se danononoćno. Dnevno je sa traka silazilo oko 400 vozila.

O „fići“ su snimani filmovi, o njegovom šarmu pisala je štampa. Bio je prvi automobil većine Jugoslovena, Pošte, Policije i drugih službi.

Njemu u čast, Kragujevačko udruženje ljubitelja „fiće“ organizuje tradicionalni „Fića fest“. To je i prilika, da nacionalni oldtajmeri, kabrioleti, trkački automobili, prerađeni, našminkani, doterani, zablistaju kao momci u najboljim godinama.

Ponosni vasnici iz celog regiona, ljubomorno čuvaj recept njegove dugovečnosti.

„Moj prvi auto, kad sam završio školu kupio sam ga, sa njim se družim i vozim ga i dan danas“, priča Petar Žarkov iz Pančeva. Risto Avramov iz Đevđelije ističe da je se ovi četvorotočkaši često nasleđuju.

Svojim mezimcem Beograđanka Branka Đurković stigla je do Atine, Trsta, Turske... Na Šanzelizeu svi se okreću za „fićom“, kao za „ferarijem“, kaže Dalibor Ignjatović.

Ako ste pomslili, da je „fića“ 64 godine posle početka proizvodnje, otišao u legendu, varate se. Mali, okretni auto, koji je doneo Kragujevcu epitet srpskog Detroita, još uvek vozi domaćim i inostranim putevima.

Ugovor o proizvodnji „fiće“ potpisali su pedsednik Tito i vlasnik „Fijata“ Đani Anjeli. Od 1955. do 1985. godine, proizvedeno je gotovo milion nacionalnih oldajmera.

Izvor i video prilog na sajtu Rts.rs

Foto: screenshot



čitanja : 695



Komentari