home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Black Swan

Kompanija Seine Alliance je 4. novembra 2019. u Parizu predstavila »Black Swan«, prvi električni brod namenjen privatnim ili poslovnim korisnicima za plovidbu po Seni opremljen baterijama u drugom životnom veku.

Seine Alliance i njeni partneri – grupa Renault i Green-Vision – žele da prikažu efikasnost modela koji se zasniva na principima kružne ekonomije da bi se reprodukujući ga podstakla sinergija između različitih aktera u području mobilnosti.

U trenutnoj globalnoj potrazi za inovativnim rešenjima za očuvanje naše planete, ohrabrujuća rešenja ogledaju se i u rečnom prevozu. U tom duhu dizajniran je »Black Swan« (crni labud), brod bez emisija koji može da primi dve do osam osoba i namenjen je za približno dvosatne izlete. Pokreću ga dva elektromotora i ne zahteva upotrebu generatora i pomoćnog motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Zahvaljujući tome nudi plovidbu bez buke i bez izduvnih gasova. Reč je o svesnom transformacionom pristupu za efikasniji oblik mobilnosti kako bi se smanjio negativan uticaj rečnih aktivnosti na životnu sredinu.

"Kao domaćin konferencije o klimatskim promenama COP 21 održane 2015. godine i olimpijskih igara 2024. godine, Pariz mora da ponudi inovativna rešenja za životnu sredinu. Sena se već pokazala uzornom kada su u pitanju energetski parametri u delatnosti transporta. Naša kompanija je uspešno realizovala još jedan projekat električnog broda i to sa ciljem podizanja svesti svih korisnika reke", izjavio je Didier Spade, generalni direktor Seine Alliance.

Kružna ekonomija, sigurnost i udobnost

»Black Swan« je opremljen sa dva potpuno nezavisna električna pogonska sklopa. Udvostručavanje pogona omogućava sigurnu plovidbu.

Litijum – jonske baterije preuzimaju se iz električnih vozila Renault na kraju prvog životnog veka da bi se zatim obnovile za novu upotrebu.

Baterije se ugrađuju ispod sedišta i smeštene su u četiri vodootporna kućišta od nerđajućeg  čelika, posebno dizajnirana da obezbede sigurnu upotrebu. Ovim je izbegnuta potreba za energijom i sirovinama za izradu novih baterija.

Svaki od propelera je povezan sa dva sklopa baterija nominalne snage 10 kW (najveće snage 20 kW) koji brodu omogućavaju da bez problema postigne svoju uobičajenu brzinu plovidbe (na Seni u Parizu važi opšte ograničenje brzine plovidbe).

Ukupna masa baterija iznosi 278 kg, zbog čega su lakše od rezervoara za gorivo u brodovima pokretanim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Trup broda i dalje krase dinamične linije i bezvremeni dizajn njegovog italijanskog konstruktora Tullia Abbate, ali ovaj put bez vanbrodskih i unutarbrodskih motora.

Podvodne  pogonsko - upravljačke jedinice omogućavaju pokretanje broda i upravljanje njime (»pods« odnosno »azipods«).

Zahvaljujući ovom tehničkom rešenju brod nema masivan izgled, poboljšana je ergonomičnost kokpita da bi se pojednostavilo upravljanje i putnicima obezbedila potpuna udobnost tihe plovidbe.

Uz to, putnici mogu da uživaju u dvosatnoj plovidbi nakon samo 2-3 sata punjenja baterija.

Očekuje se da »Black Swan« bude pušten u upotrebu u prvom kvartalu 2020. godine, za šta mora da se pribave sve potrebne dozvole. Tada će u Seine Alliance početi prerada još jednog sličnog broda, a zatim i ostalih plovila kako bi kompanija postigla svoj cilj – potpunu elektrifikaciju celokupne flote do 2024. godine.

PR saopštenje



čitanja : 691



Komentari