home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Toyota e-Racer

Organizator je pronašao dobitnu formulu za format autosalona u budućnosti, jer već odavno više nije dovoljno samo dovesti automobile u izložbene hale kako bi se privukao interes posetilaca.

Kada smo pre više od mesec dana pisali o budućnosti autosalona u formatu kakav već dugo poznajemo bili smo pod utiskom upravo završenog IAA u Frankfurtu. Ni brojke, kao ni utisci nisu bili ružičasti. Naprotiv, same brojke su pokazale bolnu istinu: autosalon u Frankfurtu 2019. je posetilo tek 560.000 ljudi, u odnosu na izdanje iz 2017. kada je IAA Frankfurt s plaćenim ulaznicama posetilo 810.000 ljudi ili ono iz 2015., kada ih je bilo 931.700. Pad broja zainteresovanih posetilaca je evidentno bio i više nego dramatičan, piše Tportal.hr.

Opravdano se postavljalo pitanje: a kako će u toj 'dark light' atmosferi proći onda tek Tokyo Motor Show 2019?

Upravo okončano 46. izdanje ovog japanskog autosalona, bar, prema prvim sumiranim rezultatima ostavilo nas je, bukvalno, bez reči.

Prosudite i sami: od 24. oktobra pa do poslednjeg dana autosalona 4. novembra ovu izložbu automobila i mnogo, mnogo šire posetilo je – više od 1,3 miliona ljudi!

Sjajni rezultati, nema sumnje, pogotovo ako znamo da broj ovogodišnjih posetilaca Tokija, koji se kao i IAA Frankfurt održava svake druge godine, predstavljala rast od 70 posto u odnosu na 771.200 posetilaca koliko ih je prisustvovalo 2017. godine. Ako odemo još malo dalje u prošlost, evidentno je posećenost brzo padala, s 902.000 posetilaca 2013. na 813.500 u 2015. Ako ste se kojim slučajem pitali, koja je rekordna brojka posetilaca autosalona u Tokiju, treba reći da je to bilo na izdanju pre 28 godina! Tada, 1991. godine, ovaj autosalon je posetilo rekordnih 2,02 miliona ljudi.

Ovogodišnji Tokijski autosalon je prema prethodno postavljenim ciljevima trebalo da dostigne brojku od preko milion posetilaca s plaćenim ulaznicama. A brojke su neumoljive, jer je to ujedno značilo da organizator ovog autosalona - JAMA (Japan Automobile Manufacturers Association ili japansko udruženje proizvođača automobila) očekivao neverovatno povećanje od 30 posto, u odnosu na 2017. Da sve nije izgledalo tako sjajno uoči autosalona, našlo se tu i nekoliko dodatnih faktora koji su ovogodišnji izazov činili još težim.

Prvo, polovina tradicionalnog izložbenog centra izložbe - Tokyo Big Sight na rivi glavnog grada - gradi se i pretvara u međunarodni medijski centar za Olimpijske igre sledeće godine. To znači da su hale za Toyotu, Subaru i Daihatsu bile udaljene skoro kilometar, na zasebnom mestu. Autobusi su prevozili posetioce između mesta održavanja.

Drugo, budući da učestvovanje međunarodnih izlagača košta izuzetno puno novca, jedine veće svetske automobilske marke koje su se odlučile na učestvovanje su bile Mercedes-Benz, Smart, Renault i Alpine. Učestvovanje Renaulta i Alpine se moglo protumačiti kao izraz solidarnosti s njihovim japanskim saveznicima, Nissanom i Mitsubishijem. Izostanak egzotičnih marki je takođe sasvim sigurno trebalo da negativno utiče na pad interesa posetilaca.

Treće, format postoećih autosalona, naravno, govorimo o onih top-10 na svetu po značaju - odavno je bio zastareo. Akio Toyoda, Toyotin predsednik i predsednik organizatora sajma, je uoči autosalona izjavio: 'Želimo da osiguramo tematski park za celu porodicu' kao i 'Ovaj festival bi trebao da proširi opseg.'

Tokyo Motor Show se oslanjao na veliku ponudu besplatnih aktivnosti kako bi ljude doveo u grad. Nadali su se da će posetioci doći u velikom broju i da kupe ulaznice za ulazak u izložbene hale s automobilima. Trebalo je osigurati i besplatan ulaz za srednjoškolce i sve mlađe posetioce koji su ove brojke mogli samo još više da nadograde. Zamišljeno – učinjeno!

Autobusi učenika su se gomilali u gradu zbog posete autosalonu u organizovanoj formi školskih izleta.

Da budemo sasvim precizni, ukupne zvanične brojke posetioca autosalona ubrajaju i sve one ljude koji su posetili i prostore predviđene kao besplatne - za slobodan ulaz, ali i one posetioce koji su obišli izložbene dvorane s plaćenim ulaznicama. Da bi se saznao približan broj ovih prvih delimično su se oslonili na službenike autosalona s brojačima klikova.

Ipak, sama JAMA nije objavila brojke koliko su u stvari tačno prodali ulaznica za onaj deo u koji se moglo ući samo uz plaćene ulaznice.

Nissan Ariya

Bez obzira na sve, Japanci su organizovali dodatne priredbe: nastupe ženskih J-pop grupa, e-sport turnir, trke dronova, automobilske drift demonstracije, a za uvodnu videonajavu su angažovali i japanskog crossdressera i kolumnistu Matsuka Deluxea. I po svemu sudeći, čini se da je JAMA pronašla novu formulu uspeha za svoj autosalon 2019.

'Možda ste osetili nešto malo drugačije od uobičajenog ovog puta', rekao je Toyoda u izjavi nakon što su objavljeni podaci o posećenosti. 'Ako ste bili srećni što ste došli ovaj put, molim vas, radujte se salonu automobila u Tokiju 2021. ... Želeli bismo da predložimo nešto daleko izvan moje mašte na sledećem sajmu automobila za dve godine.'

Izvor: Tportal.hr

Foto: JAMA

Video: arhiva Autoblog.rs / YouTube



čitanja : 362



Komentari