home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mobilni robot za punjenje

Volkswagen pruža pogled u budućnost u kojoj vozači električnih vozila više neće tražiti punjače za električne automobile. Umesto toga mobilni robot za punjenje Volkswagen Group Components-a preuzima na sebe ovaj zadatak i vozi se prema električnom automobilu, koji treba punjenje strujom, potpuno autonomno, prenosi Tportal.hr.

Mnogi vozači električnih vozila se žale da im vozači 'fosilnih' automobila zauzimaju mesto namenjeno za punjenje električnih vozila. Budući da je tih mesta za sada u svetu još uvek premalo, Volkswagen se poslužio obrnutom logikom i svojim mobilnim punjačem čini svako parking mesto pogodnim za punjenje električnih vozila.

Ovaj VW-ov mobilni sistem punjenja se sastoji od dvi jedinice: robota i uređaja za skladištenje energije. Nakon što je pokrenut putem komunikacije putem aplikacije ili V2X, mobilni robot se vozi do vozila kome treba punjenje i s njim komunicira.Od otvaranja poklopca utičnice za punjenje, spajanja do razdvajanja - celi proces punjenja se odvija bez ljudske interakcije. Mobilni robot donosi 'prikolicu' u obliku mobilnog uređaja za skladištenje energije do vozila kojem je potrebno punjenje i spaja ih; tada koristi ovaj uređaj za punjenje akumulatora električnog vozila. Mobilni uređaj za skladištenje energije ostaje s vozilom tokom celog postupka punjenja, dok se robot u međuvremenu vraća na mesto gde se nalazi nekoliko 'prikolica', koje se takođe samostalno pune na posebno uređenom mestu za punjenje strujom. Budući da je robot u tom trenutku slobodan, može otići po drugu mobilnu jedinicu i da puni druga električna vozila. Nakon što je usluga punjenja završena na određenom električnom vozilu, robot skuplja uređaj za spremanje energije i vraća ga u stanicu za punjenje.

Mobilni robot za punjenje

Svaka 'prikolica baterija' sadrži 25kWh snage i sposobna je da brzo puni strujom (DC) do 50 kW. Sam vučni robot je opremljen nizom kamera, laserskih skenera i ultrazvučnih senzora kako bi mogao da se slobodno kreće po parkingu.

Mark Möller, šef odeljenja Volkswagen Group Components, rekao je da će ovaj sistem 'pokrenuti revoluciju', jer 'može da dovede infrastrukturu za punjenje automobilu, a ne obrnuto.'

Kompaktni dizajn robota za punjenje je savršeno prikladan za upotrebu u ograničenim parkinzima bez infrastrukture za punjenje, poput podzemnih parkinga. Möller nastavlja: 'Čak i dobro poznati problem napunjenosti stanice za punjenje drugog vozila više neće postojati s našim konceptom. Jednostavno odaberete bilo koje parking mesto kao i obično. Ostatak možete prepustiti našem elektronskom pomagaču.

Volkswagen učestvuje u inicijativama za uspostavljanje infrastrukture za punjenje na mnogim nivoima. Zajedno s distributerima, kompanija će do 2025. instalirati ukupno 36.000 punjača u Evropi. Veliki deo njih biće javno dostupan. Volkswagen takođe lansira vlastiti wallbox za kućno punjenje nazvan ID.Charger. I kao suosnivač zajedničkog poduvata IONITY, Volkswagen učestvuje u instaliranju 400 parkova za brzo punjenje na glavnim evropskim autoputevima. U srednjeročnom periodu, punjenje EV-a će postati jednako lako kao i punjenje pametnog telefona.

Izvor: Tportal.hr

Foto i video: Volkswagen



čitanja : 853



Komentari