
Struja je novi glavni hit u autoindustriji. Svesni ograničenosti motora na fosilna goriva, praktično svi proizvođači automobila su se bacili na posao sa elektrifikacijom svojih voznih parkova. Električni automobili nemilosrdno rastu u svakom pogledu, što tehnološkom, što onom tržišnom. Svaki dan uzimau sve veći deo tržišnog kolača tradicionalnim automobilima sa dizelskim i benzinskim motorima.
Kako prenosi portal Vozim.hr, u ovo tranzicijsko vreme, otvara se prostor i nekim drugim pogonskim rešenjima koja se opravdano mogu postaviti kao alternativa tradicionalnim vozilima. Kao druga alternativa dizelima i benzincima nameće se tehnologija gorivih ćelija koje kao gorivo koriste vodonik.
Koliko god mnogi navijali za struju, ništa nije savršeno i ima neke slabosti. Najveća boljka električnih automobila jesu punjive baterije koje su neophodne za njihovo funkcionisanje. Baterije su s jedne strane izuzetno skupe pa u nekim slučajevima mogu da koštaju i više od polovine vrednosti automobila.
Mudri proizvođači, poput BMW-a nisu se odlučili da ulažu samo u struju nego su određen deo resursa, posebno iz područja istraživanja i razvoja prebacili na tehnologiju gorivih ćelija. Bavarci pokazuju zavidan napredak u tom pogledu a saradnja sa japanskom Toyotom im je doprinela ka približavanju cilju.
Za sada je glavni problem pogonskih sistema sa gorivim ćelijama njihova cena gde takav jedan pogonski sklop košta i do 10 puta više nego pogonska jedinica u električnom automobilu na akumulatorske baterije. Prema predviđanjima jednog od glavešina u BMW-u, cene gorivih ćelija bi trebalo da se značajno snize 2025. godine kada se očekuje veći broj vozila s tom tehnologijom na tržištu.
Otprilike u to vreme bi mogli da očekujemo i nove verzije BMW-a X6 i X7 pokretane gorivim ćelijama. Dok se baterijski opremljena vozila predviđaju dobrima za urbane relacije, oni koji bi trebalo da uspešnije koriste gorive ćelije će navodno biti laka privredna vozila i teretna vozila koja se koriste na dužim relacijama.
Izvor: Vozim.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs