
Komercijalni direktor u kompaniji FCA Srbija, g. Igor Ševo, kraj godine zaključio je iznošenjem podataka o uspesima brenda Fiat Professional u 2019. godini i nagovestio novine i novitete za 2020. na tradicionalnom skupu uspešnih dilera, svih uspešnih dilera, i vernih kupaca i potencijalnih klijenata koji prepoznaju vrednosti brenda.
Danas imamo kompletnu gamu komercijalne ponude, koja odgovara svim profesionalcima i koja se prilagođava svim rešenjima. Govorio je Ševo o brendu, pominjući sve karakteristike koje ga se tiču i postoje u regionu EMEA.
Upoznao nas je i sa činjenicom da je ono što je zauvek promenilo prodaju komercijalnih vozila – internet tj. sve više rastućom kupovinom preko interneta. Pri kupovini proizvoda koje kupujemo virtuelno, zadnju milju čini upravo upotreba komercijalnih vozila. Otuda potvrda raznih predviđanja i analzila koje govore o budućem rastu prodaje, na osnovu ovog novog načina kupovine. U poslednjih godinu dana u Evropi 20% prodaje komercijalnih vozila čine upravo vozila prodata za ovu svrhu.
Sva ta vozila potrebno je da poštuju regulative, prevashodno podrazumevane CO2 regulative, i sve regulative koje propisuju gradovi.
U poslednjih godinu dana u ovom tipu misije, u biznisu e-commerce prodaje, prodato je primera radi 30% modela Ducato.
Biznis Centar Srbija pokriva tri teritorije: Srbiju, BiH i Crnu Goru, na sva ova tri tržišta kumulativno imamo tržišno učešće u prodaji od nešto manje od 30%, što znaći da je svako treće vozilo sa našim bedžom. Izdvajamo Srbiju jer ovde imamo upravo najveći broj dilera, najveću kapilarnost postprodajne mreže za LCV, te učešće od 36%, „Najnoviji podaci govore o tome da smo u ovom trenutku najbolje tržište u ovom segmentu“, direktor prodaje ponosno izdvaja i ovu činjenicu. Pohvalio je tom prilikom odličan rad tzv. „buisiness to business“ poslovanja i isto tako dobro poslovanje dilera, osvrnuo na se na kupce koji su prepoznali velike mogućnosti u izboru modela i verzija iz Fiat Professional game.
Ne odstupamo od naših vredosti počevši od kompentencija koje poseduju naši inženjeri, do plasiranja proizvoda; pouzdanosti proizoda koja se ne dovodi u pitanje, proizvodnje u fabrikama koje rade po principima WCM-a, (World Class Manufacturing) koje krase zavidne srerne i zlatne medalje ; dinamičnosti, koja označava brzu i efikasnu prilagodljivost trendovima i bliskostii sa parnterima i kupcima kao i razumevanje njihovih potreba.
Vratimo se na poziciju koju brend Fiat Professional zauzima. U Srbiji smo na poziciji broj 1, te smo i na kumulativnom nivou broj 1, na svim tržištima koje predsavljamo. Srbija kao tržište nosi takoreći 70% te težine.
Možemo argumentovano da kažemo da su tri proizvoda zaslužna za ovaj uspeh u 2019. godini, kroz više kanala prodaje, ističe komercijalni direktor:
Model Doblo, primera radi je obeležio godinu.
Model Doblo sa 100% rasta u odnosu na prethodnu 2018. godinu, podjednako dobro je prodavan u svim kanalima prodaje, prisutan je bio u maloprodaji i u u malim i srednjim i velikim flotama. Reč je o proizvodu na kom je komercijalni sektor dosta radio, prvi je proizvod na kom smo predstavili proizvod sa 5 godina garancije i 200.000 pređenih kilometara i rezultati su kroz vreme došli. Doblo je dobro pozicioniran prevashodno zahvaljujući širini svoje game, pozicioniran je na tržištu tako da ima najveću korisnu nosivost, najveću zapreminu tovarnog prostora i adekvatne motore prilagođene našem tržištu. Bezbedonosne opcije koje poseduje svakako utiču na njegovu uspešnost.
Drugi proizvod koji je doneo uspeh, je proizvod o kom smo govose govorilo i godinu dana ranije na istom skupu jeste specijalna serija našeg modela 500L u izvedbi Cross sa N1 homologaciojom. Specijalna serija, znamo, nastala je kod nas, u našoj kancelariji, proizvedena u našoj fabrici. Prilagodili smo, dakle najbolju verziju N1 homologaciji. Od tržišta smo naučili, dobili odobrenje od centrale, i odmah sproveli u delo zamisao, a i dobili duplo više od predviđanja, ostvarivši duplo veću prodaju od predviđene. Imaćemo ga i dalje u svojoj ponudi.
I najmanje pravo komercijalno vozilo zaslužno za ovaj veliki uspeh, model Fiorino, prepoznat je kod flotnih kupaca. Napravio je značajne količine u ovoj godini. Pogodan za grad, gradsku vožnju.
Neizostavan je model, perjanica naše game model koji 38 godina donosi novitete, reč je o modelu – Ducato. Toliko godina menja pravac svog segmenta i pravi revoluciju.
Kada želimo da kažemo nekoliko činjenica o modelu Ducato teško je napraviti kratki sažetak.
Ovaj model donosi novitete u vidu motora i tehnoloških rešenja.
Ducato je proizvod dostupan u oko 1000 verzija, i kombinujući sve opcije, dobijamao oko 10.000 varijacija. Ima šest dužina vozila, pet međuosovinskih rastojanja i tri visine. Dostupan je sa manuelnim i automatskim menjačem. Ima korisnu zapreminu od 8 do 17 m3, korisnu nosivost od 2,1t i jedino je vozilo sa prednjim pogonom koje ima mogućnost da se zadnja osovina može optereti sa dve i po tone.
Od lansiranja 1981. godine pogon je na prednjim točkovima ka čemu je, videli smo, konkurencija tek tridesetak godina kasnije pribegla.
Jedino vozilo je sa prednjim pogonom, a sa 3,5t bruto nosivosti, a kada pričamo o furgonima do 6m dužine i kada cirkuliše po gradu, sa najboljim odnosom tovarnog prostora i zapremine i ukupne dužine vozila, a ima odličan radijus okreta.
Pogodan je za sve tipove konverzija upravo zbog velikog broja verzija. Može da se transformiše i adaptira svakom kupcu, jednostavan i lak za održavanje.
Sve su ovo osobine koje ga ovako kotiraju:
Petu godinu zaredom prvi je na Evropskom tržišu.
U Srbiji jedan od tri vozila u klasi je Ducato.
Za 2020. godinu se određene osobine nadograđuju i poboljšavaju, tri glavne osobine ostaju iste.
Više tehnologije, više efikasnosti i više vrednosti.
Kada je reč o tehnologiji Ducato je oduvek donosio inteligentna rešenja i bio je poznat uvek po bezbednosnim rešenjima, a i na samom vrhu. Tako je i sada, kroz ADAS (Advanced Driver Assistance Sistem) napomenute su još neke. Detektor mrtvog ugla, preko radara u zadnjem braniku, pri isparkravanju u rikverc detektor uviđa vozila i objekte, potpuna autonomna kontrola kočenja, kada prepozna auto ispred sebe prvo upozorava vozača, sledi autonomno kočenje do momenta zaustavljanja, deo su ovih opcija. Tu su i ostala bezbednosna rešenja, opcionali koje je Ducato imao i do sada.
Tehnologija i u kabinskom prostoru, multimedia, sada dostupna od 7 inča, zatim, primera radi, funkcija u navigaciji, na posebno interesantan Ducato najrasprostranjenije vozilo kada je reč o kamperima, naročito popularnim vozilma, kada se mere vozila unesu, navigacija je u stanju da vam sama izračuna kojim putanjama da idete, a da ne dođete u situaciju da naiđete na prolaze koji nisu odgovarajući gabaritima vašeg vozila i tako stanete pred prepreke koje takvom vozilu i njegovoj svrsi nikako nisu potrebne i poželjne. Jedinstvena je karakteristika svakako u pitanju.
Efikasnost merimo kroz pogonske jedinice. Sada ćemo imati potpuno automatski devetostepeni menjač. Pogonske jedinice za 2020. raspon od 120 do 180 ks, svi motori za 2020. godinu donosiće više snage veći obrtni momenat pri manjim obrtajima. Zadržan je pogon na metan 3l od 140 ks. Kada je reč o disel motorima svi motori i kod Ducata i kod svih komercijalnih vozila su sa Euro 6D ekološkom normom u potpunosti je odgovarajuća i u opširnijem objašnjenju zaključujemo da korisna zapremina ostaje ista i i sa dodatnom ugrađenim tankom korisna zapremina ostaje identična.
Pomenuli smo da ćemo imati potpuno automatski devetostepeni menjač koji pruža konfor, smanjenje potrošnje govora što logično dovodi do smanjenja CO2 emisije, tako nastaje i EKO Pak koji sadrži dugme start stop sistem, pametni alternator, elektronsku pumpu za ulje pametnog alternatora, što pruža mogućnost da podesimo da stalno vozimo u stalnom ekološkom modu vožnje. U Srbiji imaćemo ovaj paket na motorima od 160 i 180 ks, istakao je Ševo.
Vraćamo se na kratko u prošlost. Prvi put smo lansirali vozilo sa pogonom na metan. Tu evoluciju smo i nastavili. Još oko 1995. godine lansiran je alternativni pogon sa metanom.
Ponosni smo na Ducato i njegov revolucionarni koncept. Revoluciju i evoluciju nastavljamo.
Motori sa unutrašnjim sagoveranjem, dizel motori? Odgovor kod Ducato modela je bio - kandidat da FCA Grupacija priredi prvi Ducato sa 0 CO2 emisije, dakle kao što znamo Ducato 100% Electric. Električni Ducato predstaviće se ove godine, a biće komercijalno dostupan krajem godine posle sajma u Hanoveru, od poslednjeg kvartala 2020. godine.
Ono što je jedinstven slučaj sa ovim modelom je da neće izgubiti nijednu svoju karakteristiku, biće dostupan i kao furgon (izostaće furgon od 8 m3), šasija, dupla šasija i prevoz putnika. Njegovi kapaciteti će ostatu gotovo nepromenjeni.
Kada je reč o vrednosti, možemo pomenuti, naravno, i residualnu vrednost. Stil je nešto što je uvek i kod svakog brenda dodatna vrednost, pa i kod modela Ducato.
Druga korisna i praktična činjenica je da je zamena određenih delova takva da je primera radi svetlosna grupa visoko pozicionirana da ne možete da polomite lako prednji far, prednji branik se sastoji iz 3 dela, samim tim ako je potrebno može da se menja pojedinačno, imamo veliki prostor za odlaganje u samim vratima vozila, prvi smo postavili nosač za tablet i telefone, imamo led osvetljenje što u kabini tako i u tovarnom prostoru, dakle potpuno je oprpemljen led osvetljenjem itd.
PR saopštenje