home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Michael Manley

Predviđajući prvi pad prodaje automobila ove godine u EU za sedam godina, Evropsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) navelo je glavne izazove s kojima se suočava autoindustrija u EU-u, jer počinje prelaz na transport neutralan na emisiju ugljenika.

'Jedan od najvećih pokretača promena za naš sektor je potreba brige o okolini', izjavio je Michael Manley, predsednik ACEA-e i predsednik uprave Fiat Chrysler Automobiles (FCA), prenosi Tportal.hr. On je postao šef ACEA-e u deembru 2019. godine. 'Dobra vest je da je drumski saobraćaj koji ne sadrži ugljenik moguć i da zajedno s - holističkim pristupom - možemo doći do 2050. godine. Ali to takođe znači da mnogo toga treba da se promeni u narednih nekoliko decenija.'

Obraćajući se novinarima u Briselu 22. januara popodne, Manley je pokrenuo 'plan u 10-tačaka pomoći autoindustriji u EU za pomoć u sprovođenju evropskog zelenog sporazuma (Green deal)', u kojem je 16 glavnih proizvođača automobila iznelo kako se na najefikasniji način može smanjiti emisija CO2.

Manley: 'Prvo, verujemo u izbor za sve. Donosioci politika bi trebali pomoći postizanju najboljih mogućih rezultata zadržavanjem neutralne tehnologije - drugim rečima, bez nametanja specifičnih tehnologija ili zabrane vozila koja još uvek mogu postići smanjenje CO2.'

Pored toga, gusta mreža punjača i stanica za punjenje - pogodna za automobile i privredna vozila - mora se hitno razviti širom EU-a kako bi se podržala sve veća primena vozila s alternativnim pogonom. Prema navodima ove industrije, ovo je jedan od najvažnijih uslova za postizanje ugljenične neutralnosti.

Nove tehnologije s niskim emisijama emisija su skupe i tako će ostati u doglednoj budućnosti. Kako bi se osiguralo da veće cene ne usporavaju obnovu voznog parka, ACEA takođe poziva na dosledne i ekonomski održive podsticajne sheme za korisnike putničkih automobila i komercijalnih vozila.

'Pre svega, verujemo da drumski prevoz i mobilnost moraju ostati pristupačni svima, bez obzira na to gde u Evropi žive ili koja su njihova finansijska sredstva. Isto tako, zeleni sporazum Evropske komisije bi trebalo da se koristi i kao sredstvo za jačanje globalne konkurentnosti naše industrije.'

'Ovo je još važnije jer ćemo se suočiti sa sve manjim tržištem', upozorio je Michael Manley. Zaista, ACEA predviđa da će se, nakon šest uzastopnih godina rasta, prodaja putničkih automobila u EU 2020. smanjiti za 2 posto.

'U vreme kada naša industrija intenzivno ubrzava ulaganja u vozila s nultom emisijom, tržište mora da se ugovori - ne samo u EU nego i na globalnom nivou - tako da kreatori politika moraju vrlo dobro upravljati prilazom na neutralnost ugljenika.'

Proizvođači automobila u Evropi se bave pritiscima na nekoliko frontova, trgovinskim napetostima između SAD-a i Kine, kao i uredbama koje stupaju na snagu ove i sledeće godine s ciljem smanjenja emisija ugljenika.

Svetla tačka proizvođača automobila je rast prodaje električnih automobila. Očekuje se da će prodaja električnih vozila ove godine rasti 32 posto, prema BloombergNEF-u. To će biti od presudnog značaja za daljnji uspeh automobilskih firmi, jer je Evropska unija ograničila količinu CO2 flote vozila proizvođača u proseku na 95 grama po automobilu ili preti rigoroznim finansijskim kaznama.

Evropa nije jedina regija suočena s teškom 2020. godinom prodaje automobila. Kina, najveće svetsko tržište automobila, zabeležila je drugi godišnji pad prošle godine, s padom u 18 u poslednjih 19 meseci.

Izvor: Tportal.hr

Foto: ACEA



čitanja : 707



Komentari