
U aukcijskoj kući Bonhams očekuju da će budući vlasnik prvog od ukupno 25 planiranih novih Stratosa morati da izdvoji najmanje milion dolara.
Iako je Lancia svoj legendarni dvosed koristila čak i u trci izdržljivosti 24 sata Le Mana, osnovni zadatak Stratosa bio je učešće u reli trkama u kojima je sredinom sedamdesetih godina ostvario izvanredne rezultate na svetskoj sceni (tri titule u poretku konstruktora). Naslednik modela Fulvia HF proizvodio se od 1973. do 1978. godine i pokretao ga je centralno smešteni 2,4 litarski V6 motor koji je Ferrari pre toga koristio u modelu Dino.

Četrdesetak godina posle, nakon zastoja i odlaganja, u italijanskoj kompaniji MAT (Manifattura Automobili Torino) napraviće 25 primeraka podsetnika na originalni Stratos, a prvi primerak s karoserijom u bojama reli verzije iz sedamdesetih godina biće ponuđen na aukciji koju 6. februara u Parizu organizuje aukcijska kuća Bonhams.

Iza naziva MAT New Stratos Coupe se krije automobil čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina, a novi Stratos zasnovan je na osnovi Ferrarija F430 Scuderia i pokreće ga 4,3 litarski V8 motor koji umesto standardnih 510 raspolaže sa 547 KS.

Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen 6-stepeni automatski menjač, a u MAT-u kažu da je snažniji Stratos istovremeno pedesetak kilograma lakši od automobila na čijoj osnovi je nastao.
Izvor: Klix.ba / Motor1. com
Foto: MAT