Kako bi isti upravljač mogao da se koristi u normalnom režimu vožnje ali i u slučaju potpuno autonomne vožnje, inženjeri u BMW-u imaju ideju – isti bi trebalo da menja oblik.
Kako prenosi Autonet.hr, BMW je još u septembru prošle godine predao nedavno i javno objavljenu patentnu prijavu kojom želi da zašti svoju ideju – automobilski upravljač koji je u stanju da promeni oblik. Prema opisu patenta i priloženim nacrtima vidljivo je i kako bi otprilike ovaj volan funkcionisao, te da bi bio namenjen primarno polu-autonomnim vozilima.
Kada se jedan takav automobil koristi kao “obično” vozilo s vozačem, njegov volan je uobičajenog, okruglog oblika. Kada putnici požele da ih automobil vozi autonomno, volan bi trebalo da se sklopi u kompaktniji oblik (poput onog na bolidima F1), kako bi zauzimao što manje mesta u kabini. U slučaju kada bi sistem za autonomnu vožnju zahtevao povratnu informaciju ili kakvu drugu vozačevu akciju, upravljač bi se ponovno rasklopio na normalnu veličinu i tako mu privukao pažnju.
Iako se čini da bi ovakav mehanički proces sklapanja i rasklapanja bio spor i neefikasan, istraživanje sprovedeno još 2017. godine na Stanfordu je pokazalo suprotno. Menjanje oblika upravljača na ovaj način zaista bi skratilo vreme reakcije vozača, pokazalo je istraživanje. Vozači bi se prosečno brže hvatali volana kada bi videli da on menja oblik i tako im daje do znanja da je njihova reakcija potrebna.
Izvor: Autonet.hr
Foto: BMW