
Pre nekoliko godina počeli su da se pojavljuju prvi modeli pretplate na automobile, a sve veći broj proizvođača je počeo da ih nudi u poslednje 2 godine. Tada su krenula i nagađanja da će vlasništvo nad automobilom kakvo poznajemo otići u zaborav i da će ga zameniti ovakvi modeli koje je najlakše uporediti s pretplatom na mobilni.
Princip je sledeći: ugovorom se obvezujete da plaćate određeni iznos, a zauzvrat za korišćenje dobijate određeni model, ili čak nekoliko njih. Pritom su cene različite, a različiti proizvođači nude različite opcije. Tako recimo Ford nudi obnovu ugovora na mesečnoj bazi, pa tako njihovi korisnici nisu primorani da obnavljaju mesečnu pretplatu već se svaki mesec odlučuju da li žele da nastave s korišćnjem ove usluge.
Porscheov program se zove "Porsche Passport", mesečna naknada iznosi 2 hiljade dolara (čime se dobija pristup modelima poput Macana i Caymana), odnosno 3 hiljade dolara za koje korisnici dobijaju mogućnost izbora između 911 Carrere, Panamere i Cayennea.
Kod Mercedesa je princip sledeći: za 1000 dolara mesečno kupci mogu da biraju između nekoliko različitih modela.
Iako možda "na papiru" zvuči dobro, u Mercedesu su sada objavili da će zbog slabe potražnje ukinuti pomenuti program. "Potražnja je bila OK. Da je bilo navale, svakako bismo zadržali ovu opciju i celi projekat" - istakao je za Automotive News Adam Chamberlain iz Mercedesa. Kako dalje navodi, usluga se pokazala dobrom kod mlađih kupaca, ali budući da prosečni kupac Mercedesa ima 55 godina, jasno je da je broj kupaca koji su želeli pretplatu bio mali prema ukupnog broju kupaca Mercedesa. Čini se da će se u Mercedesu ipak držati klasične prodaje koju su, kako navodi Chamberlain, sada podigli na novi nivo u SAD-u budući da proces nabavke sve više ljudi u trenutnim okolnostima obavlja onlajn što oni i nude...
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Mercedes