
Zanimljivo testiranje su sproveli nemačka organizacija TÜV SÜD i švajcarski magazin Auto-illustratedierte. Naime, uzeli su premium gumu Goodyear EfficientGrip Performance 2, kineski proizvod Goodride SA37 Sport te nemačku obnovljenu gumu King-Meiler STREAX.
Dimenzije su 225/45 R 17 W – gume su predviđene za brzinu do 270 km/h. Na test poligonu su ih podvrgli klasičnim naporima kako bi ustanovili koja je bolja. Naravno, ne treba biti preveliki mudrac da bi zaključili da će Goodyear iz svega izaći kao pobednik, ali zanimljivo je videti kako su prošle ostale dve gume.
Obnovljena guma štedi do 70 posto na materijalima te oko 30 posto u emisijama CO2 prilikom proizvodnje. Kako nastaju obnovljene ili protektirane gume? Prvo se gledaju moguća oštećenja. Ako su ona velika, guma se odbacuje, a ako ih nema ide se dalje u postupak. S guma se struže gazećii sloj i posebnim tehnikama zalepi se drugi (lepljenje pod pritiskom).
Test je sproveden s novim Volkswagen Golfom, a već je kočenje na suvom od 100 km/h do 0 km/h pokazalo razlike – Goodyearu je trebalo 36 metara, Goodrideu 36.8 metara, a King Maileru 38.3 metara.
Na kočenju na mokrom (80-0 km/h) najkraći zaustavni put je imao Goodyear (35.1 m), pa slede Goodride (40 m) i King Meiler (40.5 m).
Na jednostavnoj mokroj kružnoj stazi testirana je lateralna izdržljivost – Goodyear je opet pobednik i stazu je prešao za 14.33 sekunde, sledi King Mailer sa 14.77 sekundi, a treći je Goodride sa 14.79 sekundi.
Na test poligonu za akvaplaning (dubina vode 8 milimetara) neočekivano je pobedio Goodride – s kineskim gumama Golf je izgubio kontrolu pri 82.4 km/h, s Goodyear gumama rezultat je bio 79.3 km/h, a s King-Mailerom 78.2 km/h.
U test laboratoriji su sprovedeni testovi izdržljivosti i brzine (270 km/h) i u tom poslednjem testu puknula je guma King-Mailer. Zbog toga je nakratko prestala prodaja ovih guma. Stručnjaci su morali da provere šta je razlog. Ostale dve gume su prošle oba testa.
Ukupno, u većini parametara premium Goodyear se očekivano pokazao najboljim. Rezultat King Mailera nije bio impresivan, ali na osnovu jednog modela ne može se generalizovati o svim obnovljenim gumama.
Izvor: Revijahak.hr