home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
The Tyre Collective

Patentiran uređaj koji lovi opasnu mikroplastiku

Inovativni uređaj koristi elektrostatiku i protok vazduha oko točka za hvatanje čestica guma kao i za obradu i ponovnu upotrebu u raznim aplikacijama, stvarajući sistem zatvorene petlje. Svi znamo da se gume troše, ali nikada ne razmislimo kuda ide sitna prašina. Mikroplastika se obično povezuje s plastikom za jednokratnu upotrebu, ali u Evropi se godišnje proizvede pola miliona tona zbog trošenja guma. Ulazi u naše plovne puteve, hranu koju jedemo i vazduh koji udišemo, čineći do 50% emisija mikročestica PM2.5 i PM10 iz drumskog saobraćaja.

Presudno je u saobraćaju razmotriti posledice trošenja guma, tako da ne zamenjujemo jedan izvor zagađenja drugim. Prošlog jula vlada Velike Britanije je uputila poziv na akciju i zatražila rešenja, a tehnologija The Tyre Collectivea je odgovor na to pitanje.

Kako piše Revija HAK, oni su otkrili da čestice guma koje s trošenjem odlaze s gume pozitivno nabijene zbog trenja. Koristeći niz elektrostatičkih ploča, uređaj trenutno lovi 60% svih čestica u vazduhu. Niske je energije i može da se napaja direktno iz alternatora automobila. Testirano rešenje je rezultat saradnje sa stručnjacima za aerodinamiku i nauku o materijalima s Imperial Collegea. Smešten blizu mesta gde se guma susreće s putem, s dovoljnim razmakom od tla, uređaj koristi protok vazduha oko točka. Pričvršćen je na zglob točka, slobodan za kretanje i okretanje s oslanjanjem i prilagodljiv različitim vozilima. Snimljene čestice gume se sakupljaju u uložak unutar uređaja i prikupljaju tokom servisiranja.

Gume su prikriveni izvor zagađenja mikroplastikom, a zdravstene posledice udisanja tih čestica mogu da budu vrlo opasne. EV i regenerativno kočenje dramatično će smanjiti emisije štetnih gasova, a ostaće trošenje guma i kočnica – za rešenje tog problema nudi se ovaj patent.

Izvor: Revijahak.hr



čitanja : 780



Komentari