home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Passat

Jedan od razloga gašenja modela je i kanibalizam na relaciji VW Passat - Škoda Superb. Pobedio je Superb

Podsetimo, Volkswagen je planirao da preseli proizvodnju modela Passat iz Emdena u Nemačkoj u novu fabriku VW Grupe u Turskoj gde bi s traka silazila sledeća generacija. Međutim, sukobi u Siriji su naterali nemačkog automobilskog giganta da promeni planove, pa su odlučili da milijardu evra vrednu fabriku planiranu za Passat izgrade u Bratislavi u Slovačkoj.

Nova generacija omiljene VW limuzine srednje klase je s traka nove fabrike trebalo da silazi od 2023. godine nakon što bi se sestrinski model Škoda Superb preselio iz češke fabrike u Kvasinyju.

Međutim, u novom izveštaju Automotive News Europe se tvrdi da je VW odlučio da ukine Passat u Evropi, nakon što je ista odluka već doneta za američki model Passata koji se proizvodi u Chattanoogi u Tennesseeju. Američki Passat je tehnološki inferioran u odnosu na evropski koji se bazira na modernoj MQB platformi, ali bez obzira, do 2023.godine oba odlaze u istoriju - navodi se u izveštaju.

Ipak, za utehu, za Variant karavansku verziju planovi su drugačiji i ta karoserijska varijacija će u novoj formi živeti i nakon gašenja limuzinskog Passata.

Osim velikog ulaganja u izgradnju potpuno novih električnih modela i "mega ekspanzije" SUV i crossover modela, jedan od razloga tog poteza, navode u Automotive News Europe, jeste i "kanibalizam" koji već duže vreme vlada unutar koncerna na relaciji VW Passat - Škoda Superb, a česka limuzina je kroz nekoliko generacija do danas zaista i postala - bolji Passat.

Nažalost i po ceni jer se s vremenom ušteda kod praktičnijeg i dostupnijijeg Superba u odnosu na skuplji VW Passat - istopila.

U izveštaju se dalje pominje da je za razliku od Passata sledeća generacija Superba potvrđena, a ciljaće na kupce iz zemalja centralne i istočne Evrope gde su limuzine i dalje popularne, dok će Passat koji ostaje kao karavan mamiti kupce iz zapadne Evrope.

Izvori iz kompanije upoznati s programom VW Grupe rekli su za Automotive News Europe da će kompanija nakon Passata još veći fokus preusmeriti na SUV modele i još jaču zastupljenost električnih modela. Posredno, kraj Passata znači i kraj Arteona, uglađenije verzije Passata koji neće doživeti novu generaciju.

Izvor: Jutarnji.hr / Automotive News Europe

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 3099



Komentari