
Prošlog meseca je postalo jasno da su Tesla Model 3, Volkswagen ID.3 i Renault Zoe najvažniji električni automobili u Evropi, modeli koji postavljaju standarde u svojim segmentima
Kako je to izgledalo u decembru:
Volkswagen ID.3: 28.108
Tesla Model 3: 24.664
Renault ZOE: 16.322
Hyundai Kona Electric: 11.340
Kako pišu Vrele Gume, u D segmentu kolo vodi Tesla Model 3, sada dostupan sa startnom cenom od 39.990 evra u Nemačkoj, zahvaljujući jeftinijoj proizvodnji u Kini i LFP baterijama bez kobalta, koje proizvodi CATL.
U C segmentu je naravno na čelu Volkswagen ID.3, koji u ulaznoj (Pure) varijanti košta u Nemačkoj 31.495 evra.

Među gradskim mališanima iz B kategorije elektromobila, najprodavaniji je Renault Zoe, ali je i Hyundai Kona Electric ozbiljan izazivač, kojem nedostaje smanjenje cene i bolja dostupnost da bi se popeo na lestvici.7

Dakle, ovo su automobili koji postavljaju standarde u svojim segmentima, kao što je to radio Nissan Leaf svojevremeno. Međutim, Tesla Model 3 je jedini elektromobil na listi koji trenutno koristi prednosti baterija bez kobalta. To znači da svi ostali i dalje imaju prostora za redukovanje cene u perspektivi.
Nažalost, evropski proizvođači napuštaju A segment. Trenutno tu nema modela koje bismo mogli izdvojiti, a znamo koliko je ova kategorija automobila bila ne tako davno značajna na Starom kontinentu. Prošlog meseca, Dacia Spring Electric je registrovala 1.721 jedinicu u Francuskoj za potrebe usluga podele prevoza. Bez bilo kakve istinske konkurencije, kasnije u toku godine kada bude dostupan i pojedinačnim kupcima, ovaj elektromobil bi trebalo da bude vodeći u klasi s cenom od oko 15.000 evra.
Izvor: Vrele Gume
Foto: arhiva Autoblog.rs