home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari 458 Italia

Od 2015. godine Ferrari je neke modele počeo da oprema turbo punjačem i od tada se vodi rasprava da li je to bio dobar ili loš potez za marku iz Maranella. Svako je imao svoje mišljenje, od novinara iz specijalizovanih časopisa do fanova marke te onih koji prate svet automobila iz fotelje putem YouTubea.

Ferrari 458 Italia

Međutim, kako piše Jutarnji.hr, sada je došlo vreme da odgovor na to pitanje daju ljudi koji imaju dovoljno novca da potroše na jedan Ferrari. Po svojoj vrednosti modeli 458 Italia i 488 GTB upućuju na to da je snaga samo iz atmosferskog motora na ceni više nego ikada pre. Ako pogledate današnje cene modela 458 Italia koji se proizvodio od 2009. do 2015. godine i koji pokreće atmosferski 4,5 litarski V8 motor od 570 KS, možete ga nabaviti za oko 140.000 evra na tržištima EU, otprilike po ceni kao i za ranije primerke naslednika 488 GTB iz 2016. godine koga pokreće 3,9 litarski Twin-turbo V8 od 670 KS!

Dakle pet godina noviji i brži model košta tek malo više od sporijeg i starijeg modela za pola decenije. Čak i zvanični Ferrarijevi distributeri širom sveta koji prodaju verifikovane polovne primerke, za oba modela traže sličan novac, a ponekad čak i više za 458 Italiju!

Mada cena često zavisi od stanja, a posebno kilometraži za oba modela, na Mobile.de smo iz proseka izvukli jedan Ferrari 458 Italia iz 2011. iz Nemačke s 32.000 pređenih kilometara za koji se traži 149.900 evra, te jedan Ferrari 488 GTB iz 2016. takođe s nemačkog tržišta polovnih koji sa 69.900 pređenih kilometara na satu takođe košta 149.990 evra. Neverovatno!

Ferrari 458 Speciale

Osim toga, posebno je na ceni model 458 Speciale s atmosferskih 605 KS koji košta od 300.000 do 400.000 evra (model iz 2014.) dok su cene za pet godina mlađe primerke (2019.) ekstremnog Ferrarija 488 Pista od 721 KS identične ili tek neznatno više, u zavisnosti od kilometraže.

Ferrari 488 GTB

Razlozi ovom fenomenu stoje u tome da kupci Ferrarija žele prepoznatljiv reski zvuk i riku klasičnog Ferrarijevog V8 atmosferca i za to plaćaju bez obzira na godinu proizvodnje. Istina, noviji 488 GTB daje snažan turbo potisak i ima više konjskih snaga, ali se "vrti" 1000 obrtaja manje i tiši je, po mnogima bez onog pravog Ferrarijevog zvuka.

Ferrari 488 GTB

Takođe, isti turbo motor se nalazi i u broj manjem "ulaznom" modelu Ferrari California T što mu dodatno ruši ekskluzivnost. Ono što bi nekima mogla da bude dobrodošla prednost kod 488 GTB modela jeste činjenica da je reč o upotrebljivijem automobilu za svaki dan  koji je lakši za vožnju. Ali, ima i drugih automobila koji to pružaju, pa oni koji kupuju i vole Ferrari, više plaćaju starije modele s atmosferskim motorima nego novije turbo modele i sva je prilika da će "poslednjem pravom" 458 Italiji cene u budućnosti biti stabilne ili rasti dok će 488 GTB-u padati...

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 3391



Komentari